Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Webb & E-handel

Lösning till hemsida?

Inlägg 1 av 12

2012-01-29, kl 11:54

solu

solu

Inlägg: 7

Lösning till hemsida?

Jag är på gång att starta företag och håller just på med att planera och förbereda. Har lite funderingar kring det här med hemsida och undrar ifall någon vet vad som skulle kunna vara en bra lösning.

- Hemsidan ska främst innehålla produktbilder, information och kontaktuppgifter.
- Enkel (inte massa avancerade funktioner) men ska samtidigt se professionell ut.
- Jag vill äga hemsidan (dvs. inte hyra med månadskostnad osv) och kunna göra ändringar i texter och bilder själv.

Behöver alltså hjälp med kodning och webbhotell. Men vill heller inte att skaparens namn/företagslänk ska finnas med i hörnet.
Vad är bästa lösningen och vad ligger priset på ungefär?

Obs. inte aktuellt just nu, utan vill bara vara förberedd och veta hur jag ska gå tillväga när jag väl är där.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 12

2012-01-29, kl 22:36

Mickeg

Mickeg

Inlägg: 49

http://www.hyrahemsida.com kanske kan vara ett alternativ?
499 + moms / månad.
Du behöver inte tänka på något annat än vad som skall stå på hemsidan.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 12

2012-01-30, kl 07:58

niklase

niklase

Inlägg: 191

Mickeg: Som trådskaparen skriver så vill personen EJ "hyra" en hemsida.

solu: Jag hjälper dig gärna att skapa en hemsida till dig som du kommer att äga själv. Utan någon reklam eller länkar till mig. Pris kan vi diskutera samt om du har fler frågor. Kontakta mig enklast på info @ svenskahemsidor.com

Behöver du en egen hemsida eller webbshop?
https://wpcms.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 12

2012-01-30, kl 12:25

zabsv

zabsv

Inlägg: 14

Det finns ett par saker jag tycker att man ska tänka på.

Sidan ska som du säger vara lätt att uppdatera för dig själv. Det finns många publiceringssytem/CMS som hanterar detta.
Jag tycker att man i första hand ska välja ett standardiserat system, t.ex. Wordpress eller Joomla.
Detta för att du då lätt kan byta leverantör om du vill. Väljer du ett system som någon leverantör utvecklat själv är du låst till det systemet.

Priserna på en designad sida brukar ligga från ungefär 5000kr och uppåt. Det behövs mer information för att kunna ge ett pris på vad just din sida skulle kosta, så begär in offerter från några olika webbyråer och jämför. Sidor som utgår från färdiga mallar är betydligt billigare men kan ändå se professionella ut.

Även när du äger sidans design har du en kostnad för att hyra webbhotell. Ibland förutsätts du redan ha ordnat webbhotell, ibland ingår webbhotell med eller utan extra kostnad. Räkna med mellan 500kr och 2000kr/år.

Du vill förmodligen ha ett eget domännamn också, .se domäner kostar från 100kr/år. Ibland ingår det, ibland kostar det betydligt mer.

Så sammanfattningsvis, räkna ut den totala kostnaden innan du bestämmer dig. Och välj ett system som låter dig byta leverantör om du inte är nöjd.

www.expressit.se - Programmering för webb och appar.
foretagsideer.se - Hitta affärsideer.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 12

2012-01-30, kl 16:13

nordicwebteam

nordicwebteam

Inlägg: 24

Hej!

Min lösning matchar de behoven du beskriver. Priserna finns direkt på hemsidan. http://www.nordicwebteam.se/alla-tillagg-tjanster/wordpress-hemsida/

Hör gärna av dig till [email protected]

Magento & Wordpress e-handel webshop hemsida www.nordicwebteam.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 12

2012-01-30, kl 20:39

Expediten

Expediten

Inlägg: 3

Hej!
Jag gör hemsidor för 3.000 kr och då ingår webhotell 1 år.
Men jag gör också hemsidesmallar som jag erbjuder mina kunder,
då lägger jag upp mallen som även andra kan använda sig av.
Dvs. Det blir ingen egen unik sida du får.
Detta till ett pris av 1.300 kr och då ingår även webhotell 1 år.
Byter du webhotell så får du självklart med dig din hemsida.
Jag kräver ingen fotnot längst ner heller.

Kram Malin
expediten.se - din partner på webben

Wordpress

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 12

2012-01-30, kl 20:49

nordicwebteam

nordicwebteam

Inlägg: 24

Ser att det fanns konkurrens i tråden. Jag är lite dyrare än expediten, men är stolt över mina priser ändå. :) Vet att jag ligger bra till utifrån det man får. Hoppas att om det blir aktuellt, att det finns möjlighet jämföra priser med samma kravspecifikation. :)

Magento & Wordpress e-handel webshop hemsida www.nordicwebteam.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 12

2012-01-30, kl 21:27

Expediten

Expediten

Inlägg: 3

Hej Jonas!
Var inne på din hemsida, fin layout du har gjort.
Grattis till veckans entreprenör.

Kram
Malin

www.expediten.se - din partner på webben

Wordpress

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 12

2012-01-31, kl 10:09

solu

solu

Inlägg: 7

Tack för era svar, jag ska kolla på era hemsidor.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 12

2012-02-01, kl 22:04

Mekomedia

Mekomedia

Inlägg: 2

Hej! Kollar vårt erbjudande på forumet, komplett hemsida, sökmotoroptimering osv. Vi designar, programmerar och du äger hemsidan. Lätt att uppdatera om du vill det.
Priset då? 995:- inkl moms (796:- exkl moms). Detta erbjudande gäller i mån av tid för att fylla ut tiden för oss mellan de större uppdragen. Läs mer på www.mekomedia.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2