Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Uppfinningar & Patent

MOBILPROTOTYP...

Inlägg 1 av 7

2004-04-06, kl 01:22

username

Boyan
Petrovic

Inlägg: 24

MOBILPROTOTYP...

Jag har hittat framtidens mobilen. Hur ska jag lägga fram detta till "mobilföretag" tex: nokia/ericsson ??? Utan att ska bli rädd att dem tar "min prototyp"? Måste jag först ta patent? Det kostar ju en hel förmögenhet! FINNS DET NGT LÄTTARE. Jag är bara intresserad av att få ngn % av försäljningen eller en "BONUS". Hur ska jag gå till väga??? SNÄLLA, HJÄLP MIG. JAG HAR FASTNAT! Min mail: [email protected] .

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2004-04-10, kl 01:36

username

Boyan
Petrovic

Inlägg: 24

Jag vill ha seriösa svar! Inte sådana svar som jag har fått till min mail, som tex: "visa skissen först", "tar 35% av beloppet", etc. ENDAST SERIÖSA SVAR TACK!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2004-08-06, kl 22:41

username

Tilly
Maurer

Inlägg: 1

Seriösa svar kräver seriösa frågor.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2004-09-25, kl 17:04

username

Erik
Roginski

Inlägg: 3

Det här problemet har alla uppfinnare haft, därför
finns patent som dessvärre kostar mycket i tid och pengar.
Hör med ericsson och uttryck ditt problem, så ger dem dig kanske svar på frågan.

/[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2004-11-24, kl 14:01

username

Birgitta
Ahlenius

Inlägg: 3

Hej! jag vet inte var du bor, men kontakta ALMI. Finns kanske i närheten. De brukar ha ett innovationscenter där du kan få hjälp med dina frågor. Lycka till!
tinnie

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2004-11-29, kl 10:22

username

Lars
Larsson

Inlägg: 23

Om du har många idéer kan det vara idé att gå med i SUF. http://www.uppfinnareforeningen.se De hjälper dig att bolla idéer och har ett bra nätverk på lokal nivå.

Annars är det nog totalt omöjligt att komma ut med din idé. Jag har pratat en del med näringslivskontor och uppfinnarklubbar men är det elektronik/data så finns helt enkelt ingen kompetens. Tyvärr till följd att andra har kommit fram med samma idé ett par år senare på marknaden.

Den bästa chans du har är att bli industridesigner eller liknande där su får tillverka en prototyp och utvecklare på företag som Ericsson bjuds in. Eller hitta en investerare, men det är lika svårt inom elektronik.

Gäller det enklare prototyp som behöver visas för investerare/företag så kan jag rekommendera en modell i 3D. Det kan jag hjälpa till med om du går in på www.interaktiv.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2005-01-25, kl 22:52

username

Daniel
Sjöholm

Inlägg: 2

Hej!
Jag är snart färdig industridesigner och är givetvis mycket nyfiken på din produkt.
Ovan tips som ALMI och www.uppfinn... kan vara bra men ger sällan drivkraft mer än en kontaktyta.

Jag har den mesta nödvändiga kunskapen för att ta fram ngt presenterbart av din idé, immaterialrätt(mönster- och patentskydd), modellframtagning, kontakter etc etc.
Kontakta gärna mig, företrädesvis via mejl; [email protected]

Jag vill poängtera att jag är seriös och skriver gärna ett avtal om tystnadsplikt eller liknande innan du presenterar din idé.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat