Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Teknik

MP3-Spelare, vill du vara med?

Inlägg 1 av 9

2005-08-08, kl 14:14

Delgad

Delgad

Inlägg: 21

MP3-Spelare, vill du vara med?

Hej!

Vad kostar det att importera mp3spelare från till Hongkong,Asien ect.

Någon som har nån kontakt?

Hör av er då till mig har bra idèer!

/Johan

/Delgad

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 9

2005-08-08, kl 22:56

username

sdfdsf
fdsdfsd

Inlägg: 4

Hej! Ja det e klart en bra idé. Har funderat på det ett tag nu. Har fått lite info från Magnus och företag som tillverkar Mp3/4-spelare samt en del andra IT-produkter. Hur ser dina ideér ut?

Hör gärna av dig!

Mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 9

2005-08-09, kl 14:00

Delgad

Delgad

Inlägg: 21

Vad har du för mail då? =)

/Delgad

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 9

2005-08-09, kl 22:42

username

sdfdsf
fdsdfsd

Inlägg: 4

min mail: [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 9

2005-08-10, kl 08:18

username

Joakim
Krassman

Inlägg: 5

Hej!

Jag har importerat MP3 spelare i dryga halvåret och till och med haft dom med i tidningen MP3. Jag kan bara konstatera att marknaden är totalt sönderslagen och att spelarna från Asien inte håller kvaliten. Sen med den nya lagändringen från 1 juli är det en katastrof med en taxering på 68 öre per MB minne. Sen är det upp till var och en att betala skatten , men det är inte något man skulle vilja bli taxerad för i efterskott. Ta bara en titt på pricerunner och deras kategori MP3 spelare. Det är stenhård konkurans och det finns tyvärr inga pengar kvar i branchen.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 9

2005-08-10, kl 16:08

AndreasISN

AndreasISN

Inlägg: 6

Citat:

Ursprungligen postat av:

Jag kan bara konstatera att marknaden är totalt sönderslagen och att spelarna från Asien inte håller kvaliten.


Vad menar du med det? Alla MP3spelare kommer från Asien och det finns helt klart riktigt bra och förhållandevis billiga mp3spelare som ännu inte kommit till sverige. Du kanske menar att det spelarna i Kina inte håller kvaliten, och det stämmer ju, men i princip allt från sydkorea är mycket bra kvalitet!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 9

2005-08-11, kl 12:57

username

Joakim
Krassman

Inlägg: 5

Citat:

Ursprungligen postat av:

Citat:

Ursprungligen postat av:

Jag kan bara konstatera att marknaden är totalt sönderslagen och att spelarna från Asien inte håller kvaliten.


Vad menar du med det? Alla MP3spelare kommer från Asien och det finns helt klart riktigt bra och förhållandevis billiga mp3spelare som ännu inte kommit till sverige. Du kanske menar att det spelarna i Kina inte håller kvaliten, och det stämmer ju, men i princip allt från sydkorea är mycket bra kvalitet!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 9

2005-08-11, kl 13:00

username

Joakim
Krassman

Inlägg: 5

Vad jag menar är att även korenska spelare har problem med kvaliten. Kolla bara in M-Cody som såg bra ut på pappret men totalt kass i verkligheten. Självklart finns det spelare som håller kvaliten men det är nog jäkligt svårt att hitta dom. Se bara vilka problem jens of sweden har haft med sina koreanska spelare. Att det skulle gå hitta billiga spelare tror jag inte på, kvalitet kostar och med dagens dollarkurs är det dyrt. Jag är glad att jag lyckats sälja slut på hela mitt lager och det är många som har det kämpigt just nu.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 9

2005-10-06, kl 01:57

username

Ulrika
Bengtsson
Bengtsson

Inlägg: 6

Om Ni skall satsa på att importera MP3/4 spelare så ta hem billiga med ett ganska litet minne max. 512mb, men se till an spelaren är av en typ som tar olika multimedia extraminnen. Då kan du ligga med lågt pris på spelaren och tjäna mer pengar på minnena, dom är det ingen afgift på! Lycka till!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat