Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Franchise

Nystartat vad göra nu!?

Inlägg 1 av 9

2013-12-27, kl 16:50

Letsshine

Letsshine

Inlägg: 7

Nystartat vad göra nu!?

Hoppas ni alla haft en unerbar jul!
Jag har just startat en enskild firma än så länge har jag inga "riktiga" ordrar utan är bara såna jag känner som har beställt!
Har ni något bra tips hur man kan spria sin sida på ett bra sätt, har som alla andra nystartade väldigt dålig startbudget!
Vad tycker ni om hemsian? vad kan jag förbättra för att den ska vara mer intressant?

http://letsshine.se/

Känns som jag har fastnat !

Tacksam för lite hjälp

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 9

2013-12-30, kl 14:03

Formvilja

Formvilja

Inlägg: 35

Hej! Jag gillar webbsidan. Känns mysig och härlig! Ett tips du skulle kunna göra är att titta efter olika mässor som du skulle kunna ställa ut på. Det tror jag skulle passa dig bra för att få fler att hitta dina produkter. Marknadsföring är viktigt, men kan bli väldigt dyrt om man satsar fel och när man har en snäv budget. Mitt tips är väl Facebook-marknadsföring för att nå ut. Att ha en sida kostar ju inte, men sedan tycker jag det är värt att marknadsföra där för en peng. Man man själv bestämma hur mycket man vill lägga ner i pengar per dag till så lite om 1 dollar (ca 6 kr).

Josefin Andersson
Grafisk formgivare
http://formvilja.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 9

2013-12-30, kl 22:46

Smeden

Smeden

Inlägg: 15

Hej!
Jag är i liknande sits och jag startade i april i år. Det som har gett mig mest är att medverka på lokala marknader och gödsla med visitkort (kostar inte mycket på VistaPrint). På marknaderna säljer man ibland inte alls mycket, men kan man dela ut 100 visitkort så kanske man kan få några kunder månaden efter.

Jag har också två hemsidor (www.danerum.se & www.eventsmide.se) och en facebooksida där jag bland annat lägger ut vilka marknader jag kommer att vara med på. Jag går dessutom inte utanför huset utan minst ett plagg med min logga på och tar alltid chansen att prata om mitt företag.

MVH
Smeden

www.danerum.se
www.eventsmide.se
www.facebook.com/smedenidanerum

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 9

2014-01-05, kl 02:55

Hazrat

Hazrat

Inlägg: 39

Hej! En attraktiv hemsida. Har du lagt up den på F-book, Twitter, Linkedin osv? Gör det. Folk måste se den. Speciellt sök hemsidor där ungdomar brukar hänga med...Du har goda chanser att utvecklas, kanske borde utvecklas assortiment, olika produkter, kombinera. Lycka till!

Nyfiken konsult och kreativ skapare av olika konstruktioner, t.ex., Tränings- och massagemaskiner, ljuskrona, finurliga prylar mm.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 9

2014-01-06, kl 10:06

Letsshine

Letsshine

Inlägg: 7

Citat:

Ursprungligen postat av: Hazrat

Hej! En attraktiv hemsida. Har du lagt up den på F-book, Twitter, Linkedin osv? Gör det. Folk måste se den. Speciellt sök hemsidor där ungdomar brukar hänga med...Du har goda chanser att utvecklas, kanske borde utvecklas assortiment, olika produkter, kombinera. Lycka till!



Kul att höra att du tycker de! Känns som jag sliter av mig håret snart då jag inte fått in nå beställningar!
Jag har Facebook https://www.facebook.com/letsshine.se och instagram än så länge.
Sen har jag tänkt ta in lite mer produkter så de blir ett större utbud iaf.
Tack

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 9

2014-01-06, kl 10:09

Letsshine

Letsshine

Inlägg: 7

Citat:

Ursprungligen postat av: Formvilja

Hej! Jag gillar webbsidan. Känns mysig och härlig! Ett tips du skulle kunna göra är att titta efter olika mässor som du skulle kunna ställa ut på. Det tror jag skulle passa dig bra för att få fler att hitta dina produkter. Marknadsföring är viktigt, men kan bli väldigt dyrt om man satsar fel och när man har en snäv budget. Mitt tips är väl Facebook-marknadsföring för att nå ut. Att ha en sida kostar ju inte, men sedan tycker jag det är värt att marknadsföra där för en peng. Man man själv bestämma hur mycket man vill lägga ner i pengar per dag till så lite om 1 dollar (ca 6 kr).



Tack :)
Jag har en Facebook sida https://www.facebook.com/letsshine.se har inte marknadsfört sidan på fb men får lov att prova de för just nu är de ingen stor spridning på den.
Mässor låter intressant ska kika lite mer på de!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 9

2014-01-06, kl 15:37

Distanskonsulten

Distanskonsulten

Inlägg: 10

Hej
Mailar dig via din fina hemsida. Vi kanske kan samarbeta?

Distanskonsulten

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 9

2014-03-23, kl 18:14

vanforum

vanforum

Inlägg: 16

Utgå från att du måste betala för att få försäljning... Börjar du acceptera det så är du på god väg och kan börja testa olika annonseringskanaler för att se vilken som ger dig bäst ROI.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 9

2014-03-29, kl 17:49

Jinnan

Jinnan

Inlägg: 11

Jag handlar inte på "okända" hemsidor som inte har ordentliga kontaktuppgifter samt ett telefonnr. Det är en sak som för mig inte känns seriöst, men det är jag. Detta borde ligga under "om oss".

Inläggets betyg
Svara Svara med citat