Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Utlandsetablering

Nytt företag

Inlägg 1 av 2

2013-11-26, kl 10:31

Givdul

Givdul

Inlägg: 1

Nytt företag

Hej

Det är så att jag är i planeringsstadiet för att starta en vinklubb inriktad mot privatpersoner i Sverige. Företaget behöver vara baserat utomlands för att det skall fungera. Har kikat lite på engelskt Ltd med en svensk filial. Anledningen är att jag då kan använda den svenska filialen och göra konsultarbeten i Sverige. I de paket som finns med uppstart av engelskt Ltd och svensk filial är den engelska delen vilande, det kommer ju inte vara fallet i mitt fall då den engelska delen kommer att vara vinklubben med inköp och försäljning till Sverige. Är det här rätt väg att gå eller ska jag starta en egen firma i Sverige och driva vinklubben i England helt separat. Vinklubben behöver inte vara baserad i England utan där är jag väldigt öppen för förslag. Tanken är att handla med vin från olika länder.

Jag vill påpeka att jag inte gör det här för att strunta i skatt och moms. Är medveten om att punktskatten och momsen skall betalas, inga tips på skattesmitning efterfrågas alltså. Jag tar gärna tips på hur det bäst administreras till en rimlig kostnad.

Om jag lade frågan i fel tråd flytta den gärna

Mvh

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2014-02-20, kl 11:10

Hendrik

Hendrik

Inlägg: 6

Hej,
Har själv ett engelskt bolag som är aktivt. Hittar man rätt person behöver det inte vara så dyrt heller för att starta, dom bolag som annonsera bla. på blocket ta bra betalt.
Vill du har mer info eller kontakt uppgifter från den engelska revisor är det bara att skicka mail.

Mvh

Henke

Inläggets betyg
Svara Svara med citat