Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Mässor, Konferenser & Affärsresor

Resebyrå

Inlägg 1 av 7

2006-09-12, kl 16:45

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 6

Resebyrå

Är det nån som ha bra koll på resebranschen? Jag vill starta egen resebyrå och vill ha kontakt med nån Consolidator för att kunna erbjuda paketresor utan att betala resegaranti. Hur mycket provision brukar återfösäljaren erhålla?

Tack på förhand

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2006-09-12, kl 19:22

paulsson

paulsson

Moderator

Inlägg: 319

Om ditt fokus ligger på resor inom Sverige, kontakta då organisationen FörTur, i deras medlemskap så ingår en kollektiv resegaranti. Se: www.fortur.se

Chefredaktör och ansvarig utgivare på Startaeget.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2006-11-08, kl 23:22

jvbognar

jvbognar

Inlägg: 34

Ja var bor du någonstans? Man brukar ge ut ca 6-7procent på färdigpaketerat, men det är olika. Även om det kallas paket brukar flyg o hotell bokas separat. Researrangören du bokar allt hos blir den som paketerar, därmed är inte du anvsvarig som paketerare.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2006-11-09, kl 10:44

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 6

Jonna: Ja var bor du någonstans? Man brukar ge ut ca 6-7procent på färdigpaketerat, men det är olika. Även om det kallas paket brukar flyg o hotell bokas separat. Researrangören du bokar allt hos blir den som paketerar, därmed är inte du anvsvarig som paketerare. Hej Jonna  och tack för svaret.
Jag befinner mig i Hagsätra i Stockholm. Det du säger om resegarantin stämmer väl. Jag undrar om du sysslar med paketresor. Du får gärna skriva till mig  på [email protected]

Ha en trevlig dag
Francisco Droguett
Armonia Travel

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2006-11-09, kl 22:23

jvbognar

jvbognar

Inlägg: 34

Hej,

Ja jag jobbar för en större researrangör. Har hört att det finns en hel del arrangörer i Stockholm där du kan köpa biljetter hos. Har du redan en resebyrå? Är det inom Europa eller hela världen?

//Jonna

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2006-11-10, kl 00:17

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 6

Jonna: Hej,

Ja jag jobbar för en större researrangör. Har hört att det finns en hel del arrangörer i Stockholm där du kan köpa biljetter hos. Har du redan en resebyrå? Är det inom Europa eller hela världen?

//Jonna Ja, jag startade Armonia Travel förra veckan. Jag  säljer flyg- biljetter till hela världen,  framförallt till latinamerika och planerar också paketera till Kuba. Först tänker jag åka dit och kolla på plats hur turisterna behandlas, infrastrukturen på Varadero etc. Som du skriver, finns det många researrangörer i Stockholm. Men det är mycket svårt att skaffa sig samarbetspartner här ,speciellt när man är nybörjare i branschen. Jag undrar om ni kan tänka er samarbeta med mig.

Väl mött
Francisco Droguett
Armonia Travel

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2007-02-11, kl 16:26

username

Andrea

Inlägg: 1

Hej på er,

Läste om att ni pratar om starta eller har startat egen resebyrå. Det är det jag funderar på, men vet inte än om jag vågar ta de stora steget.
Jag funderar på att starta eget med att sälja resor ner till Bosnien. Kommer däriffrån och har redan några som jag skulle kunna samarbeta med der nere.

Francisco, du startade nyss ditt eget företag, Har du några råd som man ska tänka på när man ger sig ut och startar eget?
Du kan höra av dig på mitt mail så kan vi pratar mer om du vill.

[email protected]

Hoppas att det går bra för dig mer resorna.

mvh Andrea

Inläggets betyg
Svara Svara med citat