Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Teknik

Skapa log-in på hemsida

Inlägg 1 av 8

2006-02-12, kl 21:07

username

Krt
Syt

Inlägg: 22

Skapa log-in på hemsida

Hej,
Jag undrar hur man gör så att besökare kan skapa ett medlemskap på hemsidan så att de får välja eget inloggnings namn och lösenord.

Min webserver accepterar in CGI, men det kanske inte spelar någon roll? Jag vet ingenting om CGI, ASP eller PHP så förklara gärna detaljerat om jag behöver ladda ner några program eller nåt. Tack!!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 8

2006-02-13, kl 08:30

username

Medlem
#40849

Inlägg: 10

Om du ska uppnå något som fungerar och som framför har en bra säkerhetsnivå så det svårt att göra det själv om man inte kan någonting, för det handlar inte bara om att programmera utan också om process och användbarhet. Arbetet slutar inte vid att besökarna har registrerat sig, för sidan måste sedan känna till vilka behörigheter besökarna kommer att ha mot varje sida.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 8

2006-02-13, kl 10:52

username

Krt
Syt

Inlägg: 22

Ok, så att bara lägga in ett script skulle inte fungera?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 8

2006-02-14, kl 09:50

username

Medlem
#40849

Inlägg: 10

Om du vill ha hjälp med det gå in på www.webspindeln.se så kan du se vad jag kan erbjuda.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 8

2006-02-17, kl 04:56

username

Medlem
#42089

Inlägg: 11

För att skapa en inloggning för medlemskap så behöver du koppla informationen med någon form av databas så att skriptet kan verifiera att lösenordet matchar login namnet.

Frågan är bara vad du vill ha inloggningen till?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 8

2006-02-24, kl 15:50

username

Andreas
Nilsson

Inlägg: 15

Jag har skapat hemsidor åt ett företag i england vid sidan av mitt ordinarie jobb. Jag kan på så sätt erbjuda väldigt bra priser. Vill du se referensverk eller fortsätta diskutera är du välkommen att maila mig [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 8

2006-02-24, kl 16:26

username

Admir
Hercinovic

Inlägg: 170

Googla på cgi resurser så får du en massa sidor med färdiga (och bra) cgi-scripts för inloggning, medlemsregistrering mm. Om du kan lite gran om hur man installerar en cgi-script på servern och ger permissions blir det lätt att fixa det. Om du inte kan något då rekommenderar jag att du tar boken CGI for dummies som på ett bra sätt beskriver hur cgi fungerar och du kommer efter en till 2 veckor kunna fixa det själv :-)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 8

2006-03-23, kl 11:56

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 1

Citat:

Ursprungligen postat av:

Googla på cgi resurser så får du en massa sidor med färdiga (och bra) cgi-scripts för inloggning, medlemsregistrering mm. Om du kan lite gran om hur man installerar en cgi-script på servern och ger permissions blir det lätt att fixa det. Om du inte kan något då rekommenderar jag att du tar boken CGI for dummies som på ett bra sätt beskriver hur cgi fungerar och du kommer efter en till 2 veckor kunna fixa det själv :-)

Thänks :)) ingen dum ide av dig :)))

Inläggets betyg
Svara Svara med citat