Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Franchise

Skulle behöva lite hjälp!

Inlägg 1 av 4

2005-02-08, kl 18:34

username

Natalie
Rudebou

Inlägg: 3

Skulle behöva lite hjälp!

Hej!
Det är så att vi planerar på att öppna en klädbutik och franchisa ett företag från Frankrike,en ungdomsmode inriktad affär,i stil med Vero Moda, nu undrar jag vad dom kräver för att man ska få öppna en butik i deras namn?kräver dom att man är erfaren, har utbildning mm?Vi startar isåfall vårt första företag men har många kontakter och har möjlighet till mycket hjälp från vänner och familj, detta är en dröm vi haft länge och vi hoppas få se den i rörelse i framtiden!Tacksam för svar!/Natalie

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2005-02-20, kl 02:51

roblu

roblu

Inlägg: 52

Ring till svenska franchise föreningen, de kan nog hjälpa er.
För det mesta brukar de vilja ha en del av bruttovinsten,
jag har reserchat just franchise till min C uppsats och det visar sig att det bästa du kan köra är Burgerking och nr 2 MC donalds om du vill ha bra lön dvs. Sämst var Guppy (vad det nu är för företag) läste i allafall en aritikel att de som hade den franchisen tjänade allra minst (om de ens tjänade alls) burger king tror jag var 38 i månaden i genomsnitt. Men kläder har jag inte direkt någon erfarenhet av kanske bra avtal där också, ring och fråga veromoda under förutspegligen att ni är intresserade.
Lycka till, Robin

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2005-05-13, kl 23:38

Markan

Markan

Inlägg: 13

Hej Robin!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2005-06-30, kl 17:04

MatsUlfragnar

MatsUlfragnar

Inlägg: 37

hej gå in på www.grabbarnagross.se dom har smink....

Inläggets betyg
Svara Svara med citat