Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

Söker liten finansiering, två affärsidéer igång.

Inlägg 1 av 5

2015-05-29, kl 12:33

davidoja

davidoja

Inlägg: 2

Söker liten finansiering, två affärsidéer igång.

Jag har dragit igång två projekt som jag tycker är spännande och hade finansiering tills ett dåligt bilköp har bromsat upp allt.
För en ung familj så slog det ganska hårt och därför måste mina planer vänta.

Eftersom jag arbetar med ensamkommande ungdomar så hjälper jag dom med körkortet, litteratur finns litteratur finns på persiska och arabiska men inte teoriprogram på dator. Jag har samlat ihop och översatt frågorna som ska ingå i teoriprogrammet för att sen rikta in försäljningen mot alla dessa boenden i Sverige. Jag har en certifierad jobbcoach klar för att dra igång konsultverksamhet med allt från CV uppbyggnad, jobbsök och försäljning av körkortsteori till dessa boenden för ungdomar.

Nummer två är reseguru.se, en hemsida som är i startgropen för att ta hand om alla "begagnade resor". Likt blockets "resor" rubrik. Efter att ha talat med 100-talet av de som annonserar ut sin resa på blocket så är det ingen som har sålt sin resa. Min ide är att prova marknaden med en enkel sida för "second hand" resor där jag säljer annonser. Styrkan är i säljarna, har någon lagt ut 5000:- på en resa som de inte kan åka på så är 30:- för en annons på reseguru.se billigt för att sälja sin resa och få tillbaka lite av pengarna.

Är det några funderingar så är det bara att fråga. Jag skulle behöva 20 000 - 30 000 kronor för att få båda projekten klara då mycket redan är betalt. Accepterar också ett lån av pengar som jag kan betala av varje månad.

Utmana mig gärna i mina ideer, familj, vänner och programmerare säger bara att det är bra.

Tack!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2015-06-01, kl 16:51

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Varför frågar du inte alla vänner du har i första hand om de tycker att idéerna är bra.

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2015-06-01, kl 20:41

davidoja

davidoja

Inlägg: 2

Har pratat med många, många. Alla säger att det är bra en bra ide, skulle vara kul att höra något från personer som gjort liknande. Startat hemsida för att driva ett webbaserat företag t ex.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2015-06-01, kl 23:38

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

När du registrerar firman kan du ha hur många verksamheter som helst men att starta med resor är en god idé och förhoppningsvis inte så dyr. När det sedan kommit in tillräckligt med pengar kan vidareutveckla nya verksamhetsgrenar. Det är så jag arbetar

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2015-06-07, kl 08:07

PeterK

PeterK

Inlägg: 397

Begagnade resor: ganska unik idé, bra, men jag ser inte att det kan fungera.
Din första affärsidé låter bättre.

Finns inte många som "lånar ut" pengar.
Att låna från släkt och vänner blir surt om man inte kan betala tillbaka senare.
Finns riskkapitalister, men summan du behöver är för liten. Då behöver du ett AB och en plan där investeraren kan minst 3-dubbla sina pengar på några år. OBS att investerare ALDRIG vill sitta kvar "tills vidare" utan i max 5 år. Sedan vill de sälja sin andel med stor vinst.

Peter K

Inläggets betyg
Svara Svara med citat