Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Franchise

Starta Camping

Inlägg 1 av 2

2014-01-13, kl 23:39

CorvusCorax

CorvusCorax

Inlägg: 4

Starta Camping

Hej!
Det finns en liknande tråd om det här men jag fick ingen information från den så jag startar en egen.

Jag planerar att i framtiden starta en egen camping med plats för husvagnar, tält och stugor samt kanot/båtuthyrning och fiskekort. Jag skulle vilja bolla lite idéer samt få lite tips från de med erfarenhet med camping. Vad finns det för utgifter? Vilka försäkringar kan vara aktuella? Hur stort lån kan man behöva ta? Hur många anställda kan behövas för en medium stor camping på ett ungefär? med mera!

Jag har funderat lite och vill ha en byggnad för reception/kontor, en byggnad för toaletter, duschar och diskställ. Ett par stugor för mer än fyra personer och ett par mindre stugor för 2-3 personer och som sagt plats för husvagnar och tält.
Jag vill ha naturnära med närhet till sjö och skog, gärna en stor sjö med bra fiske.
Har jag missat något? Skjut gärna in lite tips och idéer!

Tack på förhand!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2014-01-13, kl 23:42

CorvusCorax

CorvusCorax

Inlägg: 4

Jag vet inte hur jag hamnade i franchise delen av forumet. Jaja. Någon kanske kan flytta tråden?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat