Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Uppfinningar & Patent

Starta egen fabrik?

Inlägg 1 av 5

2005-12-06, kl 20:44

username

Viktor
Jansson

Inlägg: 21

Starta egen fabrik?

Jag har kommit på massor av bra uppfinningar som jag vill tillverka i en egen fabrik. Jag tror att de kommer att sälja mycket, därför vill jag ha en egen fabrik som tillverkar dem. Hur går man tillväga? Kan man få bidrag?

Ps. Vill starta om några år när jag har finputsat lite och kommit upp med prototyper

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2005-12-07, kl 18:53

username

Mathias
Olsson

Inlägg: 122

Vänd dig till kommunen där du ska ha din verksamhet och fråga dig omkring. Det kan vägleda och hjälpa dig mot rätt typ av mål. Det ska väl ändå finnas etableringsbidrag eller liknande skulle man kunna tycka.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2006-01-02, kl 17:59

username

Medlem
#39605

Inlägg: 2

Vänd dig till ALMI företagspartner i ditt län. www.almi.se
Det är nog det enda sättet om du inte har förtroende hos din bank. Då är det bara att kliva in och låna pengar.
Seriösa investerare går inte in i ett engagemang på så osäkra grunder som du har att erbjuda.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2006-07-29, kl 23:41

username

Milagro
Gustafsson

Inlägg: 21

Citat:

Ursprungligen postat av:

Vänd dig till ALMI företagspartner i ditt län. www.almi.se
Det är nog det enda sättet om du inte har förtroende hos din bank. Då är det bara att kliva in och låna pengar.
Seriösa investerare går inte in i ett engagemang på så osäkra grunder som du har att erbjuda.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2006-07-29, kl 23:45

username

Milagro
Gustafsson

Inlägg: 21

Jag vill göra det ocskå har ansök patent Almi har hjälp mig mycket ,vill käpa maskin för att tillverka det ,har varit i fabriken en maskin kan kosta från en miljon till 10 mj, vill du träffa mig och prata mera kanske maskin passar till båda. [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat