Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

Starta enskild firma utan intäkter?

Inlägg 1 av 3

2009-06-16, kl 14:49

username

Simon
Runberg

Inlägg: 1

Starta enskild firma utan intäkter?

Vad säger skatteverket/regler/lagarna om att man startar en enskild firma när man inte kommer att ha några intäkter under de första 12 månaderna utan bara utgifter/kostnader såsom kontorsmaterial, dator + övrigt material för framställning produkter mm som man drar på firman?Runberg

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2009-06-24, kl 17:16

username

Ensio
Puronranta

Inlägg: 3

Simon Runberg skrev:Vad säger skatteverket/regler/lagarna om att man startar en enskild firma när man inte kommer att ha några intäkter under de första 12 månaderna utan bara utgifter/kostnader såsom kontorsmaterial, dator + övrigt material för framställning produkter mm som man drar på firman?RunbergStartade nyligen enskild firma och hade skrivit 0 kr i alla fält jag kunde för att inte åka på någon skattesmäll etc etc...Men till saken, de ringde upp mig och undrade om jag inte hade någon vinstsyfte med företaget. Så länge man har en omsättning så bryr de sig inte om ifall att du inte går med vinst.Så man måste på ett ungefär uppskatta sin omsättning och anmäla detta. Betyder inte att man måste ha vinst dock.Skulle det dock fortsätta efter de 12 månaderna tror jag rimligtvis att de börjar kolla upp det./ensio

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2009-07-01, kl 22:04

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Det går att göra så men är det för stora utlägg kanske man vägrar att återbetala moms. Själv hade jag inkomst direkt men var sedan barnledig och då drog de in företaget. Just nu regeringsrättsärende, Det är möjligt att den nya regeringens representanter har en annan syn på saken, den vill ju i alla fall ha fö[email protected] Start av företag i Sverige och Lettland samt ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat