Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

starta fastighetsbolag utomlands eller sverige.

Inlägg 1 av 4

2012-01-08, kl 14:56

jony.1988

jony.1988

Inlägg: 2

starta fastighetsbolag utomlands eller sverige.

hej. jag har precis varit i Bangladesh. Någonting jag upptäckte det är mark priset ökar varje dag där nere. jag tänkte kanske satsa lite på marken. jag ska bygga massa lägenheter eller köpcenter. så att jag kan åtminstone jag kan betala min lån pengarna. jag har haft alltid en tanke starta en fastighets bolag i Sverige också. men vilken tycker ni jag bodde satsa på? hur mycket jag får lån? hur mycket kapital jag måste ha själv? hur lång tid tar det innan det börjar gå runt om jag startar i Sverige?
tack ändå

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2012-04-07, kl 20:17

pshycic

pshycic

Inlägg: 50

Hej Jony.

Jag driver idag ett fastighetsbolag i Sverige i liten skala.
Det vore roligt att gå komma i kontakt med dig eftersom det verkar som att vi har ungefär samma intresse.

Har du kommit igång med någon verksamhet?
Har du hittat några fastigheter i Sverige som du ser potential i?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2012-04-09, kl 15:38

jony.1988

jony.1988

Inlägg: 2

Citat:

Ursprungligen postat av: pshycic

Hej Jony.

Jag driver idag ett fastighetsbolag i Sverige i liten skala.
Det vore roligt att gå komma i kontakt med dig eftersom det verkar som att vi har ungefär samma intresse.

Har du kommit igång med någon verksamhet?
Har du hittat några fastigheter i Sverige som du ser potential i?

Citat:

Ursprungligen postat av: pshycic

Hej Jony.

Jag driver idag ett fastighetsbolag i Sverige i liten skala.
Det vore roligt att gå komma i kontakt med dig eftersom det verkar som att vi har ungefär samma intresse.

Har du kommit igång med någon verksamhet?
Har du hittat några fastigheter i Sverige som du ser potential i?



Hejsan,
det tycker jag också. bor du i Stockholm?
jag har varit kollat lite fastigheter. jag har intestartat än jag skulle behöva hjälp från någon som har redan en fastighet. vi kan försöka styra någon fika eller något om du bor i stockholm. annars skicka din mejl eller nummer så kan vi försöka snacka..

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2012-04-29, kl 21:32

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Mark och fastigheter brukar ofta vara en mycket bra investering. Lettland som varit nere i en djup svacka har fortfarande billiga lägenheter och att ha bolag där är lönande och kommer att vara det än mer om 5 till 10 år.

Lars

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat