Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Starta importfirma: Vart vänder jag mig?

Inlägg 1 av 7

2004-02-29, kl 02:12

username

Medlem
#2018

Inlägg: 3

Starta importfirma: Vart vänder jag mig?

Hej, jag har fått en tjing på en grej jag vill importera. Nu undrar jag vart jag vänder mig för att starta en import/exportfirma? Eller en bra sida som kan beskriva vägen dit m.mMvh Denis

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2004-02-29, kl 15:45

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 16

Prova Tullens hemsida. Där kan du läsa om vilka regler som gäller samt skatter etc. för olika varor.

www.tullverket.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2004-03-01, kl 14:30

username

cleo
Balotin

Inlägg: 31

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej, jag har fått en tjing på en grej jag vill importera. <br/>Nu undrar jag vart jag vänder mig för att starta en import/exportfirma? Eller en bra sida som kan beskriva vägen dit m.m<br/>Mvh Denis<br /><br />

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2004-03-01, kl 14:33

username

cleo
Balotin

Inlägg: 31

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej, jag har fått en tjing på en grej jag vill importera. <br/>Nu undrar jag vart jag vänder mig för att starta en import/exportfirma? Eller en bra sida som kan beskriva vägen dit m.m<br/>Mvh Denis<br /><br />

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2004-03-01, kl 20:55

username

Medlem
#2018

Inlägg: 3

ok, men det har jag kollat, men starta företaget skatteverket, länsstyrelsen.???
Mvh Dneis

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2004-10-01, kl 13:49

username

Maria
Löfström

Inlägg: 7

Hej, Via arbetsförmedlingen kom jag in på en starta eget kurs som var jätte bra. Den tog upp de flesta viktiga bitarna med att starta eget (från skatter och avgifter till bokföringens grunder) Skall man sedan satsa stort kan exportrådet (swedishtradecounsil.se) vara en bra start när man driver igång ett export/import företag. Registrera ditt företag gör du först via patent och registrerings verket (www.prv.se) där får du också all tänkbar info om kostnader, regler och vilkor för just den bolagsform du väljer.
Lycka till
/Mia

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2006-01-05, kl 15:23

username

Dennis
Werme

Inlägg: 16