Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum ABC för dig som vill starta eget

StartaEget-NU

Inlägg 1 av 10

2007-06-13, kl 20:52

username

Martin
Eriksson

Inlägg: 27

StartaEget-NU

Snabbstart av Egetföretag är att köra igång det som redan är startat sedan 11 år. Det är också mycket mindre risk. GBL Global Business Link AB www.phonetrade.com söker nu franchising partners i 40 länder. 25 000 kronor + moms kostar insatsen och då får du en web shop, varumärke, know how och mycket mer.
Du ingår också som representant i för Norden bland 40 kollegor
som jobbar på samma sätt i andra länder world wide.

Vill du veta mer så maila [email protected]
031-715 43 85

Martin Eriksson
Founder
GBL Global Business Link AB
Phonetrade.com

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 10

2007-06-13, kl 21:51

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Det är inte mindre riskfyllt att göra på detta sätt Det finns dessutom nackdelar som är ganska betydande. [email protected]   Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 10

2007-06-13, kl 22:07

username

Martin
Eriksson

Inlägg: 27

Lars Arenander: Det är inte mindre riskfyllt att göra på detta sätt Det finns dessutom nackdelar som är ganska betydande. [email protected]   Start av företag och ekonomistyrning Är det inte svårt för dig att med 5 rader som kunskap göra så bestämda uttalanden om detta. Jag tror att dom allra flesta som
startar eget stannar innan dom har startat på grund av att startsträckan är för lång då de ska starta från NOLL eller MINUS.
Franchising för ett globalt företag som tuffat och gått sedan 1996 och har utarbetat en model som ska passa en kedja på 40 franscisingtagare världen över det kan faktiskt generellt sett betraktas som bra mycket tryggare man kan dessutom köpa
aktier till förmånspris i moderbolaget så hela gruppen sitter i samma båt, eller på 2 stolar om man så vill. De villkoren får du inte hos Seven Eleven........:-)
031-715 43 85

Martin Eriksson
Founder
GBL Global Business Link AB
Phonetrade.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 10

2007-06-13, kl 22:34

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Mina rader är endast 3 resten är automatik. Det är inte mängden rader som avgör utan hur det fungerar. Som du ser så har  vi direkt olika synpunkter, och du får möjlighet att framföra ditt budskap på ditt sätt. [email protected]   Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 10

2007-06-13, kl 23:23

username

Robin
Dubitzkij

Inlägg: 125



Lars Arenander: Mina rader är endast 3
resten är automatik. Det är inte mängden rader som avgör utan hur det
fungerar. Som du ser så har  vi direkt olika synpunkter, och
du får möjlighet att framföra ditt budskap på ditt sätt. [email protected]   Start av företag och ekonomistyrning




Det var inte mängden rader i ditt svar han påpekade, utan mängden
information Martin gav i ursprungsmedelandet som tydligen sa
tillräckligt för att du skulle döma ut konceptet.



Jag tycker nog att Martin förtjänar lite mer respekt än så om jag ska
vara helt ärlig. Han erbjuder ett koncept, sen är det till var och än
att sätta sig in i konceptet och avgöra om det kan vara lönsamt eller
ej.



Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 10

2007-06-14, kl 00:33

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Martin förtjänar respekt  det har du helt rätt i Robin  och jag hoppas att han lyckas och alla blir glada. Faror som lurar runt hörnet ska jag bara delge mina kunder i framtiden och EJ här. Såg ni de 2 stora bokstäverna. Dessa  kan förgylla eller förstöra en hel värld, ändå bara 2 bokstäver. [email protected]  Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 10

2007-06-14, kl 08:46

username

Martin
Eriksson

Inlägg: 27

Ska man bedöma mina koncept så krävs personlig möte på några timmars genomgång och sendan 14 dagars betänketid
sen kan jag respekter de bedömingar som kommer.

Martin Eriksson
Founder
GBL Global Business Link AB
Phonetrade.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 10

2007-06-14, kl 08:55

username

Martin
Eriksson

Inlägg: 27

Om Albert Einstein är känd här på stata eget så sa han faktikt ordagrant att den ide eller koncept som inte bedöms som absurt
av publiken sådan koncept är inget värda. Allt nytänkade är och ska var skrämmande och absurda för 98 % av publiken och man brukar klara sig bra om man får 2 % gehör. Jag sökte en gång
1999 finansiering för www.phonetrade.com. Jag frågade 150
banker, riskkapitalbolag, privata investerare och bransch företag.
148 sa NO och vissa t o m HELL NO. Mycket beroende på att ingen visste vilken affärsnytta Internet kunde ge. Stora företag var rent ut mycket tveksamma om Internet överhuvudtaget skulle installeras på firma. MEN jag fick 2 JA och 3 miljoner kronor i finansiering och www.phonetrade.com har nu 11 år på nacken och jag räknar med 20 år till. Då har jag gått i pension men jag söker redan nu en ny VD i 35 - 40 års åldern. Kolla på
monster.se om några dar.

Den bästa feedback man kan få egentligen är NEJ NEJ NEJ för då vet man att man har nåt BRA BRA BRA på G men kanske för några FÅ som fattar och det räcker gått.

Martin Eriksson
Founder
GBL Global Business Link AB
Phonetrade.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 10

2007-06-14, kl 11:13

username

Daniel
Johansson

Inlägg: 274

Jag ser faktiskt inte vad risken skulle vara, mer än de 25000sek man skall satsa?.

Bra produkter är det i alla fall och om man vill så kan man säkert få lov att komplettera befintlig verksamhet, eller?

... Jag tyckte i och för sig att det lät som en MLM-verksamhet och det är möjligt att fler tolkade ditt första inlägg som så..

// Daniel Johansson //
DEJI Quality Consulting //
Kvalitetsteknik - Produktionsteknik - Administration

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 10

2007-06-14, kl 11:21

username

Martin
Eriksson

Inlägg: 27

Det är faktiskt så här att vårt företag GBL AB jobbar som Clearing House och våra partners får både priser och produkter direkt från tillverkare. Vi tar inte betalt i kommission etc. vi tjänar årsbonus från tillverkarna och vi tjänar pengar på Escrowavgifter i de säkra transaktionssystem vi erbjuder. Vi deltar inte i handeln
direkt så men konstruktionen kapar 2 - 4 onödiga mellanled där vi har
Tillverkare
Phonetrade Parter
Konsumenter - butiker - övriga medlemmar

Traders, distributors, brokers och allt vad dom kallas ska snart få sitta på bänken alla och se att handeln flyter online utan deras hjälp. Det är detta paradigmskifte vi fångar upp med vår affärsmodell.

Martin Eriksson
Founder
GBL Global Business Link AB
Phonetrade.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat