Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

svart lista...

Inlägg 1 av 7

2008-05-09, kl 21:22

username

Jesper

Inlägg: 90

svart lista...

Hejsan undrar om det är lagligt att Godkänna eller svartlista företag. Tex bara hänga ut dom på en hemsida eller nått?? eller varför inte ett sorts betyg system på alla företag???

skulle vilja komma ikontakt med någon som kan en del om detta och är datorkunnig har en idé jag vill kolla.

//jesper

[email protected]

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2008-05-09, kl 21:30

quickhelp

quickhelp

Inlägg: 64

Tjenare.

Följande sida finns ju: http://www.radron.se/templates/Artikel____41.aspx

Så det borde nog inte vara några problem rent lagligt.

--
www.quickhelp.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2008-05-10, kl 10:08

username

Jesper

Inlägg: 90

men om det inte e jag som lägger ut det? jag bara tillhanda håller tjänsten?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2008-05-11, kl 01:11

username

Jesper

Inlägg: 90

Tänk er detta:...

du skall renovera eller söker någon målare eller någon annan hantverkare..
 VEM / Vilka är igentligen bra och dåliga? jo jag kan gå in på denna hemsidan ------- och kolla vilka som har fått
bra respektive dålig kritik...
när jobbet e klart så kan man som kund gå in på sidan och lägga upp sin bra eller negativa kritik. fjong det företaget motager ett mail om kunden skrivit negativ kritik och han får en chans att förklara sig och sedan kommer allt att läggas upp på hemsidan och alla får ta del av detta betyg system???? låter det som nåt??

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2008-05-11, kl 23:40

username

Jesper

Inlägg: 90

????

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2008-05-12, kl 23:21

username

Jesper

Inlägg: 90

hmm ok

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2008-05-16, kl 22:25

quickhelp

quickhelp

Inlägg: 64

Jag tror att om du i samband med en förmedlingstjänst av hantverkare etc har detta, så skulle det säkert funka bra.

Om du däremot ska ha det som en egen tjänst, tror jag inte idén håller. Du skriver t.ex. att ett mail automatiskt ska skickas till företaget. För att göra detta känns det väldigt naturligt att dessa företag isåfall ska registrera sig hos er, eller på annat sätt godkänna detta. Allt annat känns lite oseriöst. (De flesta kommer nog även anse att det är spam.)

--
www.quickhelp.se


Inläggets betyg
Svara Svara med citat