Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

Svenskt vs Turkiskt bolag

Inlägg 1 av 1

2014-10-05, kl 21:57

FiratGunes

FiratGunes

Inlägg: 71

Svenskt vs Turkiskt bolag

Hej,

Personligen är har jag dubbla medborgarskap. Jag bor och lever i Sverige men har även en bostadsadress i Turkiet.

Jag har haft funderingar över att starta ett turkisk bolag istället för ett svenskt.

Någon som är erfaren inom detta?

Försäljning kommer att ske online utav webbtjänster. Jag kommer att befinna mig i båda länderna. Vilka regler är det som egentligen gäller?

Jag har sett i andra forum att någon skrivit att man får betala svensk skatt oavsett, men det låter väldigt korkat, dock har jag även läst om folk som skrivit tvärtom, dvs att det är turkiska regler och skatter som gäller endast.

Då det inte kommer att ske försäljning utav fysiska produkter, ingen export/import utan online butiker som har försäljning utav webbtjänster.

Alla pengar som tjänas från online butikerna kommer att tjänas via paypal/kort som är kopplade till turkisk bankkonto.

Jag förstår inte VARFÖR om det nu skulle vara så att man behöver betala skatt i Sverige? För behöver man betala skatt i Sverige kommer man ju att behöva betala dubbel skatt? Då det även måste beskattas i Turkiet då verksamheten och bolaget är turkiskt, bara att sidan även är översatt till svenska så att även den svenska befolkningen har tillgång till att köpa tjänsterna?

Vore tacksam för alla tips och råd.

Svara Svara med citat