Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Uppfinningar & Patent

T-shirt printer/värmepress osv

Inlägg 1 av 2

2013-08-22, kl 14:28

nichibotsu

nichibotsu

Inlägg: 1

T-shirt printer/värmepress osv

Halloj!

Jag är ny och vilse på sidan, försökt leta om det finns nåt som svarar på min fråga sedan innan men hittar inte. Ber om ursäkt om jag missat en existerande tråd.

Hursom, jag spekulerar lite i det här med egen designade t-shirt och linnen.
Jag skulle gärna be om lite tips och råd mellan de olika alternativen om att beställa tryck från utland och att skaffa egen utrustning att ha hemma (vad jag förstått printer och värmepress).

Just nu specificerar jag just inte frågan så detaljerat, eftersom jag mest vill ha lite allmän information från någon som är bekant med något av områdena. Särskilt intressant är då det gällande egen utrsutning, då detta är det jag har svårt att hitta information om hur detta riktigt fungerar och vilken utrustning som krävs, är bäst osv.

Hujedamig, nu börjar jag röra till det känner jag, så för stunden räcker det som såhär! Tacksam för alla små tips ni kan tänkas ha! :)

Mvh,
Sara

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2013-08-22, kl 15:09

Profilewear

Profilewear

Inlägg: 5

Hej Sara,

Vi säljer profilkläder och arbetskläder samt har egen tryckeriutrustning.

Rent generellt så beror allting på kvantiteten som man vill köpa och antalet färger på trycket. Att köpa in egen utrustning är relativt dyrt om man inte planerar och producera små kvantiteter men vid många tillfällen. Vill man däremot köpa en kvantitet av exempelvis 50 plagg och uppåt med samma motiv då är det billigare (sett till material samt arbetskostnad) att screentrycka plaggen.

Om man vill exempelvis ha många färger i ett tryck och en liten kvantitet så blir det oftast väldigt dyrt att gå till en tryckerifirma.

Det man inte får glömma bort heller om man vill köpa produkter utomlands är frakten. I många fall så kan den äta upp ens marginaler om kvantiteten är låg.


Vilken kvantitet är du ute efter per motiv?

Med Vänliga Hälsningar
Armando
Swedish Profile Wear
www.profilewear.se

Vi kan kläder med tryck! https://profilewear.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat