Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Utlandsetablering

Ta med Egen firma till Dubai

Inlägg 1 av 2

2010-11-11, kl 20:55

Rellu

Rellu

Inlägg: 1

Ta med Egen firma till Dubai

Jag har en egen firma hemma i Sverige, men nu är det aktuellt med en flytt till Dubai pga sambons jobb.Visum, bostad etc är allt ordnat genom sambons jobb, men jag vill gärna veta hur det ser ut med att ta med mitt eget företag till Dubai.Idag jobbar jag med friskvård (spa och gym) och vill gärna öppna eget väl nere i UAE, typ "Nordic Health" salong.Var får jag hjälp och coaching för detta?// RelluBody & Soul Consulting

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2011-01-24, kl 06:27

Platinatjejerna

Platinatjejerna

Inlägg: 8

Såg ett program på Kunskapskanalen om Dubai igår, människorna är hårda och rent ut sagt förjävliga mot unga flickor som får anställning som "slav", blir sexutnyttjade, får jobba i stort sett dygnet runt alla dagar, blir misshandlade... De måste stanna i sitt helvete i två år för att få hemresan betald, anmäler de sin arbetsgivare åker de ut och får inte någon lön för arbetad tid, trots att där finns pengar i överflöd. Ett förfärligt land, ser modernt ut på ytan pga alla rikedomar men har en medeltida människosyn. Se reprisen så får du veta lite om ditt drömland.

Age is just a number

Inläggets betyg
Svara Svara med citat