Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Franchise

Träningsapp som skiljer sig

Inlägg 1 av 2

2015-09-03, kl 15:48

Ivanboberg

Ivanboberg

Inlägg: 1

Träningsapp som skiljer sig

Hej,
Jag har fått en idé till en app som jag tror kan slå riktigt bra. Tanken är att via en kartfunkton hjälpa folk att hitta gym, fotbollsplaner, tennisplaner, cross fit gym, klätterställningar, ute gym och andra platser där du kan aktivera dig. Du ska också via en plats funktion och dit eget val av sträcka ( Exempel 5 km ) få förslag på vilka joggingrundor du kan ta. Rundan beskrivs i appen ( exempel vis om det är stadsmiljö, höga uppgångar mm ) och kan betygsättas av användare. Områdets/stadens favoriter utses efter betyg. Man ska också kunna skicka förfrågningar i forum om tränings/jogging partners.

Jag har inte kommit längre än idéstadiet och hade behövt både programmerare och folk som är villiga att investera!
Återkoppla vid intresse för att få höra mer.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2016-01-09, kl 19:30

stoffe03

stoffe03

Inlägg: 121

Utan att ha googlat efter något liknande så kan jag säga att det låter som en bra ide.

Vet inte om det var såhär du tänkt hela tiden men när du nämnde joggingrundor så tycker jag det skulle vara väldigt kul om användarna av appen kunde lägga upp sin "favorit" rutt som andra kan ta del av och använda och som du säger betygsätta eller dela med sig osv. lite utav en community helt enkelt.

Lycka till med appen hoppas du har kommit längre sen du skrev detta.

Företagskonsult
Virtuell assistans/frilans
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat