Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

Udda affärside?

Inlägg 1 av 5

2008-01-24, kl 07:51

username

Medlem
#49811

Inlägg: 6

Udda affärside?

Hej!

Jag heter Axel,
Jag har arbetat som målare, inom resturang&hotel-branchen, tele-marketing m.m. Jag har haft ett litet städföretag och lite små-affärer på gång nu i några månader som jag vill lägga ner p.g.a minskat intresse och en arbetsskada.

Jag har en affärside som handlar om exportering och importering till och från Afrikanska länder.
Det är mer eller mindre känt att varor som är mindre värda här i sverige t.e.x  Begagnade-bilar, begagnade-Vitvaror, Datorer, Bildäck o.s.v har STOR EFTERFRÅGAN och SÄLJS TILL NYPRIS i länder som Gambia, Sierra Leone, Ghana, Angola, Congo o.s.v
Dessa länder har även mycket naturtillgångar, som t.e.x Guld, Diamanter, m.m
Jag är någon som man kan säga har en fördel p.g.a att jag vet hur saker och ting fungerar i Afrika och i Sverige.
Jag tror och vet att har man rätt kapital och vet hur det hela ska gå till så kan man tjäna MYCKET MYCKET stora pengar genom att både exportera bilar, vitvaror och datorer till Afrikanska länder och genom att importera guld och andra varor med högt marknadsvärde till Sverige
Jag vill inte bombardera er med ideer och affärs-filosofieer, men låter detta intressant för er, så vill jag att ni ska veta att jag står till er tjänst redan idag.
Om ni vill ha en skriftlig affärside eller bara ta en fika, så slå en pling eller skicka ett mail till

[email protected]
+46(0)736646373

 // Axel Bergdahl

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2008-01-24, kl 08:11

username

Medlem
#53170

Inlägg: 18

"Nypris"? Varför köper de inte nya grejer också då? Ska de få våra gamla grejer och betala överpris? Känns lite imperialistiskt tycker jag....

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2008-01-24, kl 11:38

Linus2

Linus2

Inlägg: 92

Är de ett skämt eller är du ett troll?

Nypris... jo tjena. Om man nu har deg nog att pröjsa 170k för en 10 år gammal skoda, varför inte köpa en av den lokala märkeshandlaren. Sådana finns det även i afrika förstår du.
Vad är det du vill egentligen?
Och om det nu handlar om så stora pengar, varför har du då en gratismail?Ger inget vidare seriöst intryck.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2008-01-24, kl 16:08

mlundgren

mlundgren

Inlägg: 204

Första ett litet försvar för Axel. Att använda "gratismail" på såna här platser är ganska smart, om man vill hålla sin "jobbmail" så fri som möjligt från spam.

Nog om det. I övrigt gissar jag att Axel vill att vi ska investera i hans projekt. Inget jag skulle våga mig på.

Mikael

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2008-02-04, kl 13:37

username

Medlem
#45378

Inlägg: 9

Har hus i gambia så vet en hel del om deras marknad. Visst dem köper begagnade bilar mm från tex. sverige. men inte för stora summor då en gambian tjänar ungefär 300-500 kr månaden och då jobbar 6 dagar i veckan som städare. och då går alla pengar till mat och hyra så att köpa en bil eller vitvaror finns inte på kartan. De flesta gambianer är fattiga dem har inte el. visst elen har blivit bättre på senare år men många har inte el. Det är ett överflöd på bilar, vitvaror mm dem importerar från bla. holland och england. Att köpa en schysst begagnad bil för ca tio tusen eller köpa en för  tusen som man får tjuvkoppla och som inte har varken fjädrar eller dämpare kvar är inge svårt val för dem, bara den har en motor och 4 däck (speciellt taxi bilarna).Visst finns det rika gambianer som vill ha fina och hela bilar men är du rik så har du utbildning och vet mer hur omvärlden ser ut och då betalar du inte  överpris som gambian.  Att skicka ner ännu mera skulle göra gambia till en stor sopptipp! Tror att det är snarliknade i dem andra länderna du skrev om. Om du vill göra affärer i afrika är ett tips åk ner dit, lev där ett tag, åk runt och se vad som fattas på marknaden, fråga och gör en marknadsundersökning! Jag tror också på en marknad i afrika men det gäller att komma på vad man ska sälja. Ibland är det inte dem dyra och svåra sakerna man tjänar pengar på.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat