Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Uppfinningar & Patent

Uppfinning!

Inlägg 1 av 6

2003-11-12, kl 22:16

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 10

Uppfinning!

Hejsan!
Jag har kommit på en uppfinning som kan rädda liv om det används rätt. Nu undrar jag hur jag går till väga för att kolla upp om ideén redan finns och hur man söker patent på den om den inte finns. Men problemet är att jag inte har ngn prototyp på uppfinningen! Ska man kontakta ngn företag som skapar en prototyp, eller?!

MVH

F. Daneshvar

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2003-11-18, kl 08:29

username

Bo
Zolland

Inlägg: 1

Hej F. Daneshvar
Kontakta ditt nyföretagarcentrum i kommunen (almi mfl.)och kolla om dom har något forum för uppfinnare, det brukar finnas. Du kan börja med skisser som du visar för erfarna uppfinnare före prototypbygget.
Lycka till
Bo Zolland
www.hermanform.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2003-11-18, kl 09:12

username

Jeanette
Westin

Inlägg: 2

Hej!
Det finns uppfinnarföreningar spridda över hela Sverige. Där kan du få hjälp av andra som gått igenom samma process som du. Gå in och titta på www.uppfinnareforeningen.se så finner du förhoppningsvis en förening nära dig.

Svenska Uppfinnareföreningen ersätter inte kontakter med Innovation Sverige, som Bo Zolland skrev om, utan fungerar som ett komplement.

Lycka till!
Jeanette Westin
Svenska Uppfinnareföreningen

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2004-02-07, kl 19:02

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 21

Citat:

Ursprungligen postat av:

Kontakta ditt nyföretagarcentrum i kommunen...



Nyföretagarcentrum är helt värdelösa när det gäller dessa frågor. Kontakta istället Svenska uppfinnareföreningen (www.uppfinnareforeningen.se) samt Innovation Sverige (www.innovationsverige.com). Dom kan hjälpa dig.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2004-03-18, kl 00:00

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 10

tack för svaren!

MVH

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2005-01-07, kl 22:19

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Jag ar bl.annat sjalv uppfinnare och en produkt som jag ville ha hjalp med av uppfinnarforeningen ratades. Jag fick uppfinnartidningen och nagon i Frankrike kom med samma idē nagot halvar senare. Det blev arets uppfinning dar. Jag har ochsa en livraddande uppfinning i min byralada. da jag inte finner det modan vart att visa den. Daremot ar jag mycket intresserad av att hjalpa till med foretagsstart och det inte nodvandigtvis i Sverige. Det galler inte minst om man lyckas med nagot. Jag har vanner som drog till Cypern for 25 ar sedan. pa 1 ars ersattning kunde han leva hela livet. Idag kan Lettland vara ett alternativ. jag kommer hem darifran den15 jan. Nagon som ar intresserad hor av er till [email protected]
Lars
Abi Design
Start av foretag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat