Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Uppfinningar & Patent

Uppfinning

Inlägg 1 av 4

2006-07-11, kl 01:15

username

Tobias
Forsell

Inlägg: 59

Uppfinning

Jag har kommit på en grej som jag precis lämnat in patentansökan på. Nu undrar jag om det finns någon som kan tänka sig vara intresserad av att köpa idén då jag känner att jag inte har tid för just detta projekt.
Var vänder man sig om man vill sälja? Det är en produkt inom fritidsbranschen, fiske, jakt, skidåkning och så vidare...

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2006-07-27, kl 01:01

username

Andreas
Mikko

Inlägg: 6

Citat:

Ursprungligen postat av:

Jag har kommit på en grej som jag precis lämnat in patentansökan på. Nu undrar jag om det finns någon som kan tänka sig vara intresserad av att köpa idén då jag känner att jag inte har tid för just detta projekt.
Var vänder man sig om man vill sälja? Det är en produkt inom fritidsbranschen, fiske, jakt, skidåkning och så vidare...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2006-07-27, kl 01:01

username

Andreas
Mikko

Inlägg: 6

Kontakta mig!

[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2006-08-28, kl 18:09

MsQ

MsQ

Inlägg: 12

Hej!
Titta lite på hur licens avtal ska utformas innan du säljer ditt patent! Du kanske inte ska sälja patentet. Du kan sälja nyttjande rätten, land för land, eller sälja nyttjande rätten för Europa eller världen, men se till att du får en royalty som du känner dig nöjd med. Gå in på Svenska uppfinnarföreningens hemsida www.suf.com och titta under "Förverkliga din idé" under samarbetsavtal. Där kan du ladda ner avtalsförslag.
mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat