Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

USA/Europa/Sverige lagar

Inlägg 1 av 7

2008-02-20, kl 12:08

Celia

Celia

Inlägg: 24

USA/Europa/Sverige lagar

Hej,
är det nån som vet om det är lagligt att länka till en usa-sida som innehåller text som inte är laglig att skriva i Sverige/Europa?

Mvh
Celia

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2008-02-20, kl 12:13

username

Jesper

Inlägg: 90

vad för text?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2008-02-20, kl 12:19

Celia

Celia

Inlägg: 24

I Usa är det lagligt att skriva att en produkt är en kopia på en annan produkt har jag hört. Stämmer det?

Isf, får jag länka till den/dom sidor?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2008-02-20, kl 12:43

and

and

Inlägg: 155

Om lagen stämmer vet jag inte, men om du har din hemsida på ett utländskt webbhotell (i t.ex. USA) kan du länka dit utan problem.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2008-02-20, kl 13:13

Celia

Celia

Inlägg: 24

Min hemsida har jag på Levonline och dom ligger väl i Sverige tror jag.
Så om jag har min sida i Sverige får jag inte länka till en sida i USA om den i sin tur bryter mot svenska lagar?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2008-02-20, kl 13:53

and

and

Inlägg: 155

Den var svår... Om jag har en svensk hemsida får jag inte länka till t.ex. nazistiska hemsidor m.m. Och då tycker man att det gäller länkande till alla sidor som bryter lagen. Men samtidigt, att skriva att en produkt är en replika är ju inget brott i sig, däremot får den ju ej importeras till EU.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2008-02-20, kl 14:04

Celia

Celia

Inlägg: 24

Produkterna är lagliga i sig men i USA marknadsförs dom på ett helt annat sätt eftersom det är lagligt där. Så min fråga kvarstår: får man länka till en USA-sida från sin svenska sida?

Tack för hjälpen!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat