Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Teknik

Välja e-butikleverantör

Inlägg 1 av 8

2005-09-09, kl 08:21

username

Niclas
Anderström

Inlägg: 3

Välja e-butikleverantör

Hej!

Vi är precis i uppstarten av en e-butik men har gått vilse lite grand i djungeln av alla leverantörer av färdiga butiker. Finns det någon som har använt sig av dessa och har bra eller dåliga erfarenheter av det så hör gärna av er!

/Peter och Niclas

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 8

2005-09-09, kl 22:43

username

Medlem
#34331

Inlägg: 1

Har själv valt Marinex men marginalerna är mycket små har jag upptäckt. Annat tips?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 8

2005-09-10, kl 15:00

username

Christopher
Berg

Inlägg: 75

Hej,

Detta med e-handel är något jag har jobbat med i flera år och är på stark framåt marsch.
Det finns en mängd koncept ute på marknaden som ni säkert vet redan. Allt ifrån köpa komplett, hyra en på tub dvs. när den används, hyra en eller bygga en helt egen.

Det jag vill att ni ska vara extra uppmärksamma på är ett par saker som jag vet att många inte tänker på.
Det många är intresserade av brukar vara att hyra en butik. Anledningarna till detta är många t.ex att det ser billigt ut och att det går snabbt att komma igång etc.

En liten varning måste dock utfärdas för det första så brukar dessa tjänster kopplas till ett avtal på 12 månader.
Kostar då butiken allt ifrån 1000-3000kr / mån så kan man snabbt räkna ut total summan för butiken. En annan sak som man bör fråga sig -"Har vi specifika krav i hur den ska fungera eller se ut?" detta är något som inte brukar tillåtas i den butik man hyr. Men fördelen är att så kallade uppgraderingar är gratis, min fråga är då genast vad är det för uppgraderingar och hur ofta behöver man dem?

Allt beror ju på hur seriös du vill vara ut mot dina kunder.
Det är en avsevärd skillnad att handla en butik för 30Tkr och en hyrd butik för 1000kr/mån i ett år.

3W Solutions erbjuder färdiga e-handelsprodukter som är lätta att modifiera efter era önskemål. Ett exempel på en sådan butik är t.ex http://www.fixingroom.se
Här kan 3W Solutions även hjälpa till med driften av er butik om så önskas.

Mvh
Christopher - 3wsolutions.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 8

2005-09-10, kl 16:10

username

Niclas
Anderström

Inlägg: 3

Tanken är god och jag ser att ni har jättebra program och lösningar som ni säljer. Men jag hade hellre hört från kunder till erat och liknande företag.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 8

2005-09-11, kl 09:20

username

Admir
Hercinovic

Inlägg: 170

Här i forumet finns en massa folk som använder sig av webbutiker, men få av de har köpt butiken. Håller med Christopher att man inte ser till vilka krav man har när man strartar en wbbutik. Du måste se över dina krav, vad du vill ha, hur stor budget du har och så gör man en lösning utifrån de uppgifter.

www.sansa.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 8

2005-09-11, kl 12:47

username

Christopher
Berg

Inlägg: 75

Hej Datahandlarna,

3W Solutions hjälper nystartade företag med sin affärsidé på internet. Med detta sagt så vill jag informera dig med ett antal goda råd om hur du bör göra för att välja rätt. 3W Solutions hyr t.ex inte ut en e-butik idag och vi har inte heller några planer på att göra det. Det är inte vår nisch och inte vår affärsidé i nuläget. Du är välkommen att ta kontakt med någon av våra kunder i frågan om hur de resonerade och tänkte.

Som sagt detta var tänkt som ett antal goda råd på vägen.

Mvh
Christopher - 3wsolutions.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 8

2005-09-13, kl 12:39

kemikal

kemikal

Inlägg: 22

www.openstore.nu är nått väldigt litet och basic! testa om det funkar, om ni inte vill satsa stora pengar i början! Man kan ju avancera till mer avancerade grejjer sen när pengarna börjar trilla in på ordentligt!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 8

2005-09-17, kl 10:12

username

Fredrik
Ymer

Inlägg: 23

Hej Peter & Niclas!

Vi har själv tidigare använt oss av bonnevierkonsult.se.
Ett litet företag men med god service och mycket prisvärt och enkelt koncept. Rekommenderas varmt!

Mvh

Ymer-Fahlström
www.ymerfahlstrom.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat