Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum ABC för dig som vill starta eget

webbhotell

Inlägg 1 av 11

2007-01-03, kl 15:14

username

Jessica

Inlägg: 1

webbhotell

Hej,
vi står i startgroparna för att starta en e-shop med försäljning av barnkläder och leksaker.
Vi är ute efter ett seriöst webhotell för att få igång en trevlig hemsida för våra kunder.
Har ni något ni kan rekommendera?
Det ska finnas utvecklings möjligheter, bra support, e-handels lösning mm - till en själig kostnad så klart :)

Vänligen Ingela

minizar

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 11

2007-01-04, kl 20:51

username

Medlem
#50177

Inlägg: 5

kontakta mig skall jag pressentera en (flera intessanta lösningar) förstår att detta inte är ett forum man gör reklam för sitt eget företag eller det företag man jobbar i men jag har en högst seriös lösning.

MVH
Anija Lundquist

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 11

2007-01-04, kl 21:23

username

Medlem
#48773

Inlägg: 16

Har också lite förslag. KOlla gärna förbi länken till min sida i profilen. Mvh/Micael

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 11

2007-01-05, kl 07:50

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Inlägg: 351

Anija Lundquist: förstår att detta inte är ett forum man gör reklam för sitt eget företag eller det företag man jobbar i Det finns många här som gör reklam specifikt för sitt företag. Detta är ett forum för medlemmar som har startat eller tänker starta företag och PMG Media Group AB (Bakom Startaeget.se) har som mål att hjälpa och bidra till ett ökat företagande inom Sverige. 
För att ett Forum som detta ska kunna fungera måste entrepenörerna (Användarna) få möjligheten att presentera sig själva och sitt företag. Få kunna ge rekommendationer som de tror på även om det innefattar den egna verksamheten.

Mvh

Magnus Olsson
Uddatorp AB

 

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 11

2007-01-05, kl 08:29

username

Medlem
#50146

Inlägg: 4

Jag kan också erbjuda kompletta lösningar för er.
www.webbhyddan.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 11

2007-01-05, kl 10:06

username

Peter
Nygren

Inlägg: 80

Loopia är bra.
Annars fårn jag nog tipsa om Scorpiondata (fd SajtX) som jag har bra erfarenheter ifrån...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 11

2007-01-05, kl 20:08

username

Medlem
#50177

Inlägg: 5

Gott svar Magnus jag var lite blygsam här för att ge "skrivaren" utrymme för valmöjlighet. Jag vill verkligen hurra för denna site startaeget.se i dag har jag knutit upp en kontakt från ett inlägg jag gjorde i går (inte sålt) utan vi fick ett uppriktigt och seriöst intresse för varandra jag tror att det kan leda till något bra. Jag "halkade" in på ett företag som sysslar med optimering, prisbilden var rätt så bra och det som är så roligt att träffa så rätt genom ett sånt här forum . Den jag fick kontakt med  verkar vara  en seriös aktör men ett "litet" företag som kan angagera sig i vårt företag, vi kanske kan samarbeta och vara rädda om varandra det känns ju kanon! Inom "IT" webhotell och hemsides produktion finns det dom som bryr sig så lite och ger andra dåligt rykte det vill man ju ändra på.

det jag vill få sagt klart och tydligt är: detta forum fungerar!!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 11

2007-02-02, kl 16:20

upnorth

upnorth

Inlägg: 36

Tidningen Internetworld listar varje år de bästa webbhotellen i sverige.

internetworld.idg.se är hemsidan där du kan leta efter relevanta artiklar och även kontakta redaktionen eller experter i forumet för idg.se.

Det jag utifrån den listan kan rekommendera är loopia.se med flera olika prisnivåer och lösningar.

Internetworld skriver väldigt mycket om företagande och marknadsföring via internet. Det är mig veteligen den enda svenska tidningen som gör det.

Världens bästa motto: Ja fan, jag är på!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 11

2007-02-08, kl 16:40

illustration

illustration

Inlägg: 3

Hej!

De webbhotell jag själv använt och använder mig av heter
www.surftown.se samt www.Crystone.se
Båda dessa företag är seriösa. Surftown är danskt och crystone är svenskt. Men det som jag tycker är bra är att de båda numer erbjuder webbhotellskonton baserat på om man vill ha telefonsupport eller emailsupport. Själv använder jag numer Surftown då jag kommit att lära mig att lösa många tekniska problem själv och då räcker det med emailsupporten och det blir då väsentligt billigare.
Just surftown är generösare med hur jag disponerar utrymmet på 1 GB när det gäller e-mailen och själva hemsidan.

Stefan Lindblad
illustratör & konstnär

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 11

2007-02-23, kl 16:26

username

Medlem
#42934

Inlägg: 22

Håller lite med och har många gånger fått kännslan av det Anija Lundquist nämer Citerar:
"Inom "IT" webhotell och hemsides produktion finns det dom som bryr sig så lite och ger andra dåligt rykte"

Gillar att folk kommer med konstruktiv kretik och feedback. Men många gånger så får man raka motsatsen. Så som spydiga kommentarer till sina inlägg med mera.
Vilket känns väldigt trisst och hoppas att det blir ändring på detta.

Med vänliga hälsningar:

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2