Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Affärsidéer

HYIP - High yield Investment Program

Inlägg 1 av 13

2005-11-13, kl 00:54

username

Petter
Jarnberg

Inlägg: 17

HYIP - High yield Investment Program

Dessa ploppar upp på nätet som flugor.
i hela USA . UK m.m.m
Varför finns inga sånna i sverige?
Nån som är intresserad av att att undersöka saken och fördjupa sej i att se hur dessa fungerar. för att sedan tillsammans med mej se vad för möjligheter det finns att starta nåt liknande.

Har själv provat vissa av dessa program som fungerar och får ens pengar att växa i en enorm takt.
En jag provat i ett par veckors tid nu heter 12 daily.
för att göra det enklare för folk att förstå. har jag skrivit en guide om det.

http://knullis.com/12dailyswe.htm

läs guiden. som är skriven av mej och 100% sanning.
Återkom till mej om ni vet om svenska sånna redan.
Eller nånting om hur detta skulle kunna fungera i sverige.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 13

2005-11-13, kl 15:12

username

Robert
Andersson

Inlägg: 24

Citat:

Ursprungligen postat av:

Dessa ploppar upp på nätet som flugor.
i hela USA . UK m.m.m
Varför finns inga sånna i sverige?
Nån som är intresserad av att att undersöka saken och fördjupa sej i att se hur dessa fungerar. för att sedan tillsammans med mej se vad för möjligheter det finns att starta nåt liknande.

Har själv provat vissa av dessa program som fungerar och får ens pengar att växa i en enorm takt.
En jag provat i ett par veckors tid nu heter 12 daily.
för att göra det enklare för folk att förstå. har jag skrivit en guide om det.

http://knullis.com/12dailyswe.htm

läs guiden. som är skriven av mej och 100% sanning.
Återkom till mej om ni vet om svenska sånna redan.
Eller nånting om hur detta skulle kunna fungera i sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 13

2005-11-13, kl 15:15

username

Robert
Andersson

Inlägg: 24

Hej!

jag har jobbat med Internet och olika marknadsföringsverktyg i cirka två år, jag har nu även startat med 12dailypro som fungerar extremt bra, samt även andra affiliate program och hyip, det kommer att bli den senast internet trenden för nya entreprenörer även i sverige och övriga norden! maila mig så kan vi diskutera detta vidare, [email protected]

Mvh
Robert

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 13

2005-11-14, kl 00:28

username

Simon
Edström

Inlägg: 22

Skum läste din guide lite snabbt, jag tror jag har sett sånt där innan, och tänker vi på samma sak så har jag läst en guide som visar hur något sånt där företag skryter om sina X antal medlemar, dock så blir den totala kostnaden för att betala ut pengar, större än vad inkomsterna är eftersom det är jätte billigt och köpa besökare till sin sida.. Fanns en fin uträckning på hur allt inte stämmde och det är möjligtviss så att slumpvalda medlemar för betalt....

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 13

2005-11-14, kl 01:08

username

Petter
Jarnberg

Inlägg: 17

12-daily betalar alla som är med i programmet.
Är man intresserad ska man testa med 6 dollar till att börja med.
Känner man sej osäker låter man bli. enkelt?
men skulle aldrig skriva eller marknadsföra nåt som jag inte själv fått ut pengar ifrån.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 13

2005-11-14, kl 10:54

username

Mattias
Ahlberg

Inlägg: 7

Jag har en fråga, vart får företaget pengarna från när dom kan betala ut 12 % på insatt belopp, om alla sätter in 100 dollar och får 12 % i avkastning så måste dom 12 % komma från någonstans, men vart???

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 13

2005-11-14, kl 13:03

username

Petter
Jarnberg

Inlägg: 17

Företaget investerar in sin tur vidare pengarna .
På exact vad avslöjar de förstås inte. men handlar kanske om aktier. Valutor m.m.m
Men åter till ämnet? kan man göra nåt likande i sverige?
och rober jag mailar dej.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 13

2005-11-14, kl 13:16

username

Robert
Andersson

Inlägg: 24

Det är så roligt med debatter i Sverige, det som slår mig hela tiden är att varför kommer det så många åsikter och synpunkter från folk, som inte är insatta i ämnet dvs de har inte egen erfarenhet av ett koncept som t ex hyip,
hur kan man då uttala sig?

Jag har åsikter om hur politikerna sköter stockholm, men jag har inte alla fakta som ligger bakom deras beslut, jag tycker men då vill jag ha solid fakta.

Mvh
Robert

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 13

2005-11-14, kl 16:23

username

Mattias
Ravand

Inlägg: 6

Vad? Får man inte ha en åsikt om man inte är insatt? Får man inte vara kritisk? Roofius är själv en affiliate åt 12daily så han är knappast opartisk. Vad förväntar ni er? Att man ska svälja bytet utan att kolla efter fallgropar? Jag är inte insatt men det finns endel saker som får mig att lägga i bromsen.

T ex. Varför kan man inte göra direkta betalningar med kreditkort? Varför används inte paypal eller Netteller, som är de största på internetbanking? Varför måste man skaffa ett nytt kreditkort genom deras betallösningar för att få ut pengar?

Spontant verkar det som om robskee och roofius redan samarbetar på något sätt. Många av frågorna som dök upp hos mig kan säkert besvaras med lite enkel efterforskning men jag inte är särskilt intresserad av att lägga ner tid i att utreda en sån här grej. Många är bluff, på ett eller annat sätt.

Bara några ören om hur man bör resonera när det kommer upp "möjligheter" som dessa.

Alla som har tjänat en hacka på detta: grattis!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 13

2005-11-14, kl 22:47

username

Mattias
Ahlberg

Inlägg: 7

Jag frågade denna fråga bara eftersom detta verkar konstigt vart dom får pengar från, är själv med faktiskt, satte in 150 dollar för att prova, men Stormpay skickar väl lika gärna en chel om man vill som jag förstod det på deras sida.
Skulle detta vara bluff så tror jag sidan varit nerstängd för ett bra tag sen. Det är ingen som provat detta en längre tid och fått ut några pengar? Skulle vara kul att veta. Jag satsar mina 150 USD och återkommer om någon vecka så ska vi få höra om det är bluff eller inte. Den som lever får se......

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2