Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Affärsidéer

Bra idé behöver förverkligas

Inlägg 1 av 17

2009-03-13, kl 11:36

BT34

BT34

Inlägg: 33

Bra idé behöver förverkligas

Jag har kommit på en idé som är att om man spelar på ett visst sätt på bettingsidor (expekt, bet365, svenskaspel, unibet o.s.v) så kommer man alltid gå med vinst.
Nu vill jag sälja den idén till privatpersoner (svenska folket). Men jag vet inte om det är lagligt? Eller blir det som ett slags pyramidspel? Behöver jag starta ett företag för att sälja idén? Jag hade tänkt mig en slags hemsida där de mailar mig om de är intresserad. Behöver hjälp med att komma vidare med detta, men vet inte var jag ska vända mig. Hoppas ni kan hjälpa mig!

Mvh

Pierre

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 17

2009-03-13, kl 13:03

mlundgren

mlundgren

Inlägg: 204

Din idé låter osannolik... Om det verkligen fungerar, varför sälja?

Spela och bli förmögen istället!!

Mikael

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 17

2009-03-13, kl 13:40

BT34

BT34

Inlägg: 33

Ja, det låter för bra för att vara sant. Det fungerar alldeles utmärkt. Jag säljer tack vare att jag själv kommer inte förlora nånting på att sälja det. Jag spelar själv och bygger en förmögenhet men jag kan göra den ännu större genom att dela med mig den för ett fast pris. Nu behöver jag bara hjälp till hur jag kan göra det på bästa sätt. Finns det någon där ute som kan hjälpa mig att slutföra denna idén? Någon som är riktigt bra på hemsidor?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 17

2009-03-15, kl 08:44

jonas81

jonas81

Inlägg: 140

Om den nu är så säker, varför tar du inte procent i stället för en fast kostnad. Du blir ännu rikare på det och då kostar det ju inget. Då kommer du tjäna pengar. Det är ju gratis för dem som spela och ger bara bort en del av vinsten
MVH
Jonas

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 17

2009-03-15, kl 08:48

BT34

BT34

Inlägg: 33

Bara för att grejen är så lätt att göra själv. Så de kommer bara ta idén och sen spela på egen hand. Eller har du nån idé om hur jag skulle kunna låsa det så dom bara spelar för mig?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 17

2009-03-15, kl 14:51

mlundgren

mlundgren

Inlägg: 204

Jag vill köpa av dig redan nu! Om det medföljer en pengarna-tillbaka-garanti om att systemet fungerar som du utlovar... Maila mig på: [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 17

2009-03-15, kl 15:39

BT34

BT34

Inlägg: 33

Många vill köpa den av mig nu. Men jag kan inte släppa den till en person i taget. Då dröjer det inte länge innan alla har snackat vidare om den och då har jag inte tjänat ett piss. Det är just där jag står nu, jag måste komma på ett sätt där jag får pengar från flera personer. Hur mycket hade ni kunnat betala för en sån här idé? En idé där jag kommer visa er statistik där jag visar att det verkligen funkar..

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 17

2009-03-15, kl 19:20

Future

Future

Inlägg: 72

All info du har kan du gärna skicka och så kan vi tala vidare om att sälja.

[email protected]
'
Mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 17

2009-03-15, kl 20:31

brannhage

brannhage

Inlägg: 12

För den som vill veta så är affärsidén (troligen) följande: Du registrerar dig på ett 20-tal bettingsidor sedan använder du dig av sidor som håller reda på oddsen på alla dessa (googla).

På vissa matcher blir oddsen så varierande att du kan göra vinst genom att sattsa 1 på sida A
X på sida B och 2 på Sida C.

Vinsten blir dock mycket låg och du måste satsa iaf 100 000:- på varje sida. vilket de inte låter dig göra och du kommer därmed inte att tjäna några pengar.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 17

2009-03-15, kl 22:13

BT34

BT34

Inlägg: 33

Menar du att min idé är den du nyss förklara? Haha, surebetting.. Den idén går ju att läsa överallt om.. Personligen tycker jag den idén ger alldeles för dålig avkastning.. Min idé är 100 ggr bättre kan jag lova.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2