Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Teknik

Hotmail blockerar aktiveringslänkar. HJÄLP!

Inlägg 1 av 4

2011-08-01, kl 21:20

db

db

Inlägg: 3

Hotmail blockerar aktiveringslänkar. HJÄLP!

Hej,

Det har visat sig att en hel del av våra kunder som skapar konto som även har Hotmail inte aktiverar sina konton. Nu har vi förstått att det beror på att aktiveringslänken är blockad av Hotmail innan användaren godkänner avsändaren. Först då kan han/hon klicka på länken. Tyvärr fattar inte alla detta. Så här står det:

Attachments, pictures and links in this message have been blocked for your safety. Show content | Always show content from [email][email protected][/email]

Nån som vet hur vi kan komma runt detta så att aktiveringslänken inte blockeras?

Detta är ett stort problem då vår ROI går ner kraftigt på alla konton som inte blir fullständiga.

Någon som varit i samma situation som kan hjälpa till skulle uppskattas enormt!

stort tack!

D

db

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2011-09-03, kl 07:52

drivrutiner

drivrutiner

Inlägg: 31

Det enda rätta här är att du inte godkänner hotmail-konton vid registrering. Handlar det om ett nyhetsbrev, e-butik, blogg eller forum? I såfall är det vanligtvis inga problem att skriva en policy här för registrering.

http://www.drivrutiner.net/program/kontor/bokforing.php -Bokföringsprogram http://www.webbgbg.se -Gratis e-butik

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2011-09-03, kl 10:51

maglev

maglev

Inlägg: 5

Nja, självklart skall man inte skriva en policy som man förlorar presumtiva kunder på! Fixa problemet.


Vi har haft en hel del liknande problem genom åren och löst det på olika sätt, bland annat:

* Skicka med instruktioner om hur man kopierar in en textlänk i webbläsaren (länk i klartext)
* Skicka med en aktiveringskod som kan användas om inte kunden ser länken
* Testa att ta bort text/bilder/etc från mejlet för att se om något av det kan trigga hotmail att blocka länken (Jag tror inte hotmail har som policy att blocka utgående länkar, men jag kan ha fel där, vi har i alla fall inte haft problem med hotmail på det sättet)
* Kontakta hotmails support och be om en förklaring (alt. googla)
* Testa att skicka mejlen från en annan mail server
* Skicka med en länk i mejlet där det tydligt framgår hur användaren avregistrerar sig, ni vill inte att de skall klicka på spamknappen i deras webbmejl. Vi placerade den länken högs upp i mejlet. (detta kan diskuteras dock, det finns uppenbarligen nackdelar med det med)
* När du skickar ut ett opt-in mejl till kunderna be dem lägga till din avsändare i deras adressbok så att de inte missar viktiga erbjudanden.
* If all else fails, skicka ut ett separat textbaserat mejl till dina hotmailkunder.


Mvh,
Magnus

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2011-09-07, kl 12:39

jonasb

jonasb

Inlägg: 6

Behöver du hjälp med att reda ut det här kan jag hjälpa dig. Kontakta mig isf.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat