Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Barn och IT, samarbetspartner/intressenter sökes

Inlägg 1 av 1

2011-09-02, kl 14:21

maglev

maglev

Inlägg: 5

Barn och IT, samarbetspartner/intressenter sökes

Hej!

Jag ligger i startgroparna för att starta upp ett företag i "barn och IT"-branschen och letar efter möjliga partners.

Jag har själv flera års erfarenhet i branschen (se min sida) och har redan en väl utvecklad affärsidé. Jag söker just nu en eller flera personer som brinner för säkra och sociala internetlösningar för barn med stark koppling till pedagogik och barnanpassat innehåll. Målgruppen är barn i åldrarna 7-13 år.

Enligt mina erfarenheter och mitt genomarbetade business case och affärsplan har min idé en god potential att nå en omsättning på ca. 150 Mkr redan år 3 med en EBITA på ca 35 Mkr.

Personer som jag primärt är intresserade av att komma i kontakt med är:
* Utvecklare i Ruby.
* Affärsutvecklare.
* Pedagoger och innehålls/community-ansvariga
* Investerare.

Viktigt är dock att intresset för ett barnanpassat, reklamfritt och säkert internet finns där. Skulle du ha något annat att bidra med är jag naturligtvis intresserad av vad du har att säga, skicka mig helt enkelt ett mejl.

Om rätt personlighet, intressen och engagemang finns där och jag bedömer dig som en potentiell tillgång kan jag tänka mig någon form av ett delägarskap.


Skicka mig helt enkelt ett mejl och berätta kort om dig själv så hör jag av mig. Känner du till någon som skulle vara intresserad vidarebefordra gärna detta meddelande.


Mvh,
Magnus

Svara Svara med citat