Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 3

1 2 3
Forum Webb & E-handel

Tacksam för lite feedback..

Inlägg 11 av 23

2012-02-12, kl 01:32

Antoine

Antoine

Moderator

Inlägg: 40

Citat:

Ursprungligen postat av: vitorm

Det gör så att bilderna förskjuts och det ser allmänt fult ut. Lösningen skulle vara att infoga en "br" tag efter loggan.... *

Tags verkar försvinna i kommentarerna :P



Det är systemet som konvertera från BBCode till Html som gör det :(

Citat:

Ursprungligen postat av: Andreasstäd

Hej allihopa!

Jag vore tacksam för lite feedback på vår hemsidan..

www.andreasstad.se



Här har jag några saker jag skulle rekommendera att du ändrar
  • Har du frågor? vi ringer upp dig, den rubriken har ingen bakgrundsbild som "Senaste kommentarer"
  • Det är en grå nyans bakom kontaktformuläret på "har du frågor" men det använder du ingen annanstans?
  • Färgen på rubriken "Senaste kommenterar" är inte det samma som menyn
  • Huvudinnehållet och din sidebar bör ligga på samma linje, just nu ligger din sidebar högre upp.

Jag är en av administratörerna av denna hemsida men står främst för utveckling av nya funktioner. Så om det är något du undrar eller saknar ett par funktioner släng iväg ett meddelande till mig

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 23

2012-02-12, kl 08:56

vitorm

vitorm

Inlägg: 58

Du borde även formatera texternas färg och storlek osv med CSS istället för att skriva span style="color: blablbla". Anledningen är just det Antoine sa, att rubrikerna annars får olika formateringar och färg och det ser konstigt ut. Det blir även bättre och mer SEO-vänlig kod.

Några andra saker angående seo som du kan tänka på är:
Använd h1 till överrubrikerna och h2 till eventuella underrubriker. Skit i h3 som du verkar använda hela tiden för tillfället.

Skriv kortare rubriker. Att ha en rubrik som är lika lång som ett helt stycke och har nästan samma storlek som texten är inte riktigt meningen. På startsidan till exempel. Skriv en h1 rubrik med "Vi bjuder på flyttstädning". Resten av den rubriken kan du skriva i ett stycke under istället. Gör sedan om alla rubriker på startsidan till h1. Alla andra rubriker där är vanlig text formaterad med strong. Hur ska sökmotorer fatta att det är rubriker då?

Sedan gillar jag inte dina länkar. Man kan omöjligt se att dina länkar är länkar eftersom de har exakt samma färg som rubrikerna. Formatera a med css så att länkarna får en annan färg eller i allfall blir understrukna.

http://www.vitorm.se/

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 23

2012-02-12, kl 11:11

Andreasstäd

Andreasstäd

Inlägg: 14

Jättetack för alla synpunkter! Jag återkommer med en ny hemsida inom kort.

www.andreasstadservice.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 14 av 23

2012-03-03, kl 21:20

Andreasstäd

Andreasstäd

Inlägg: 14

Hej,

Jag är tillbaka igen med en helt ny uppdaterad hemsidan.


Väntar gärna era kommentarer!

www.andreasstad.se

Mvh

www.andreasstadservice.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 15 av 23

2012-03-03, kl 22:21

Antoine

Antoine

Moderator

Inlägg: 40

Citat:

Ursprungligen postat av: Andreasstäd

Hej,

Jag är tillbaka igen med en helt ny uppdaterad hemsidan.


Väntar gärna era kommentarer!

www.andreasstad.se

Mvh



Vilket jävla lyft, fräsh sida :)

Skulle dock vilja på peka att ha e-post addresser synliga är inbjudan till spam så du kanske enbart bör använda dig av kontakt formuläret.

Samt att du borde fixa felen som wc3 har påpekat:
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.andreasstad.se%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0

Jag är en av administratörerna av denna hemsida men står främst för utveckling av nya funktioner. Så om det är något du undrar eller saknar ett par funktioner släng iväg ett meddelande till mig

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 16 av 23

2012-03-04, kl 11:24

nickeJ

nickeJ

Inlägg: 3

Jag fick ett första bra intryck=) Lycka till hoppas ni får mycket jobb. Jag gillade speciellt före och efter bilderna

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 17 av 23

2012-03-04, kl 12:03

vitorm

vitorm

Inlägg: 58

Citat:

Ursprungligen postat av: Antoine


Vilket jävla lyft, fräsh sida :)


Håller med. Mycket bättre än den förra.

Citat:

Ursprungligen postat av: Antoine


Skulle dock vilja på peka att ha e-post addresser synliga är inbjudan till spam så du kanske enbart bör använda dig av kontakt formuläret.



Håller inte med.

Att skriva ut mejladressen som "[email protected]" kommer inte skapa så mycket spam. Jag har själv en välbesökt sida och har haft problem med botar som spammar formulär och liknande. Dock har jag aldrig fått ett spammejl. Jag skriver ut mejladressen i klartext.

Det du dock ska undvika är att skriva länkar med href="mailto: [email protected]". Det skapar spam. Men det har du inte gjort heller.

Citat:

Ursprungligen postat av: Antoine


Samt att du borde fixa felen som wc3 har påpekat:
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.andreasstad.se%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0



Håller med. Det är alltid bra SEO att validera sidan.

Gillar också "före och efter" bilderna. Menyvalet är också mycket bättre.

http://www.vitorm.se/

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 18 av 23

2012-03-04, kl 12:13

Andreasstäd

Andreasstäd

Inlägg: 14

Tack för era kommentarer! :-) Jobbar på att fixa felen som wc3 har påpekat.

Det kommer bara några spam/vecka..alltså inte så mycket..men om det kommer fler vi kan försöka att skriva [at] istället för @

www.andreasstadservice.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 19 av 23

2012-03-16, kl 19:10

Andreasstäd

Andreasstäd

Inlägg: 14

Vänta gärna flera synpunkter på vår hemsidan! :-)

www.andreasstadservice.se

www.andreasstadservice.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 20 av 23

2012-03-18, kl 05:16

MaOx

MaOx

Inlägg: 2

Tycker den ser bra ut.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 2 av 3

1 2 3