Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 2

1 2
Forum Finansiering & Riskkapital

Affärsängel finnes

Inlägg 11 av 13

2012-09-06, kl 23:04

MichaelF

MichaelF

Inlägg: 2

Hej,

Jag och 2 andra är delägare och driver en bilverkstad i bromma (nära sundbyberg). Företaget omsätter ca. 5,5 miljoner kronor / år men skulle omgående behöva hjälp ekonomiskt för att utöka verksamheten. En av delägarna närmar sig nu sin pension och är villig att sälja sina aktier (30% av de totala aktierna). Våran affärsidé kort skrivet är att utöka med däckförvaring/däckomläggning samt att även marknadsföra oss på sånt sätt att vi uppmärksammar närområdet. I dagsläget så finns inget kapital att driva vidare så en affärsängel vore företagets räddning samt en bra vinst om man vågar satsa.

Kontakta mig snarast om du är intresserad!

Vänliga Hälsningar
Michael
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 13

2012-09-10, kl 15:29

Droppen

Droppen

Inlägg: 1

Vi är ett företag inom energibesparingar med ett antal unika avtal samt även möjligheter till att vinna EU- bidrag samt Svenska stöd för ett nytt koncept inom vår bransch.
Vårt nya koncept inom kategorin är unikt i sitt slag men kommer att kräva viss investering för genomförande samt arbete för EU bidrag etc.

Mer deltaljerad information lämnas mot sekretess- förbindelse.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 13

2012-09-11, kl 15:19

MrMedia

MrMedia

Inlägg: 6

Hejsan

Jag söker en partner "affärsängel" till Sveriges största nätverk för Sjuksköterskor. Nätverket har funnits i mer än ett år och är en succé.

Beroende på dina erfarenheter och kunskaper så finner jag en nytta med att engagera ytterligare en privat ägare i verksamheten. Som ett digitalt, socialt media mot vårdsektorn krävs mycket utvecklingsarbete och det gäller att smida och våga satsa medan järnet är hett.

Titta in på www.sskwebben.se samt www.facebook.com/sskwebben för att bilda en enklare uppfattning kring verksamheten. Vi tänker oss utvecklas inom print, fysiska event och seminarier kommande år. Marknadsbiten är något som vi också kommer bredda och utöka som en följd av att plattform och grund redan är klart.

Hör av dig!

Andreas

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 2 av 2

1 2