Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Övrigt

arbetahemifrån.se

Inlägg 1 av 17

2005-08-06, kl 20:57

Girlfriend

Girlfriend

Inlägg: 12

arbetahemifrån.se

Är det någon som har erfarenhet av detta (som erbjuds på hemsidan)? man får ju inte veta vad det är man skall sälja eller några andra detaljer och så utlovas sådana enorma mängder pengar, så det känns lite oseriöst, men jag är ju förstås ändå nyfiken.

girlfriendjewellery.se

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 17

2005-08-07, kl 00:35

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 16

Det är garanterat något nätverksförsäljningföretag, troligtvis Herbalife. Det går att göra pengar på nätverksförsäljning, men de flesta ger upp redan efter ett år vilket gör att större delen av alla personer som håller på inte tjänar speciellt mycket pengar.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 17

2005-08-09, kl 01:42

Kåre

Kåre

Inlägg: 30

Det råder en stor okunskap om nätverksmarknadsföring i allmänhet. Detta är en marknadsföringsmetod som syftar till att eliminera kostnader för en massa mellanhänder, som gör att produkterna till slutkunden blir onödigt dyra. I USA och Asien t.ex. är detta en mycket vanlig företeelse, som vi också kommer att få se mycket mer av även i Sverige. Att blanda ihop produkter med hur dom säljs är tyvärr ganska vanligt.

Med nätverksmarknadsföring kan man eliminera dyra kostnader för reklam, annonsering och telemarketing och därigenom få lägre priser till kunden. Det är väl inte så dumt?

Det är nog så att de som inte lyckas särskilt bra ej heller arbetat speciellt hårt och målmedvetet. Självklart krävs det engagemang och arbete för att lyckas med vad man än ägnar sig åt.

Om man skall sälja produkter så är det givetvis en klar fördel att man känner för de produkter som man erbjuder. I skolan får vi kanske mer lära oss våra begränsningar än våra möjligheter så därför kan det vara en fördel att inte ha för förutfattade meningar.

"Hellre lyss till den sträng som brast än aldrig spänna en båge" heter det. Det kan ju tolkas på många sätt som t.ex. ju mer yrkesutbildad man är desto räddare är man att pröva något nytt. En sak är i alla fall klar. Om man bestämt sig för att prova något nytt så måste man ge det en ordentlig chans annars skall man inte prova överhuvudtaget.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 17

2005-08-09, kl 10:38

username

Gunnar
Nilsson

Inlägg: 13

Väldigt bra inlägg ang nätverksmarknadsföring.
Gunnar

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 17

2005-08-22, kl 15:15

username

Ingela
ingela.repo

Inlägg: 173

Hör gärna av dig till mig så kan jag berätta hru vårt nätverksföretag fungerar. Vi har funnits i 25 år, bara det säger en hel del. MVH [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 17

2005-09-01, kl 12:50

Toblin

Toblin

Inlägg: 6

>Jenny

Avråder dig från att ens titta på nätverksföretagen. De har kört samma motiveringar i alla år ex. det är stort i USA, asien och snart kommer vara det här. Det snackas om att göra produkten billigare till slutkonsument osv osv.

Sanningen är den att det inte slår, det är några få lycksökare som går med i detta att försöka sälja produkter till släkt och vänner. Varje år så finns nya potentiella "medlemmar" att lura pengar av i startpaket, startavgifter osv.

Att produkterna skulle bli billigare är bara båg. I ett nätverk så skall du som säljare sälja till dina vänner, du skall ha marginal och de som står före dig i nätverket skall ha sin del av kakan. I botten på detta ligger ett bolag som producerar produkter till fantasipriser jämfört med konventionella företag med liknande produkter. Ta bara Natures Own eller Herbalive. Billiga råvaror, små förpackningar till skyhöga kilopriser.
Inte kommer det slutkonsument till gagn inte, som det snackas om hela tiden.


Gick själv på en nit för några år sedan. Gick med i ett nätverksföretag som hette Quorum och sålde larm, senare kosttillskott, resor m.m
Jag jobbade upp ett ganska stort nätverk av personer som köpte och sålde. Men det var aldeles för mycket arbete, då man är tvungen att köpa för en viss summa för att få sin bonus och samtidigt så måste de andra under dig också göra det samma = du får sköta allt åt alla för att få ut din lilla bonus.
Sammantaget tjänade jag 30 kronor per timme räknade jag ut. Gick inte back åtminstonde som 99% av de andra gjorde tyvärr...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 17

2005-09-07, kl 13:50

ambasengla

ambasengla

Inlägg: 12

Håller med toblin 617. Själv så försökte någon få in mig på ett annat nätverksföretag ni kanske har hört talas om Amway..............det är lika som övriga............alltså man får slita ihjäl sig för att tjäna pengar.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 17

2005-09-08, kl 07:56

username

Andy
Svensson

Inlägg: 14

Jag håller med dig Toblin! Är en fd stor nätverkare som tjänat bra med pengar på mlm. Dem som tjänar bra är dem som är lärare, dvs att dem kan lära ut. Och dem är väldigt få. Sedan så har alla mlm-bolag så dyra produkter. Och idag är det svårt att tjäna pengar på det. Många skandaler och oseriösa bolag. Sedan så är det lätt att förstöra relationer med mlm. Nej håll er bort från den oseriösa marknadsföring!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 17

2005-09-24, kl 18:45

username

Monica
Carlström

Inlägg: 1

Jag ingår i ett MLM företag,Herbalife med andra ord...jag tycker att man själv ska få en egen uppfattning om det hela,vi inom Herbalife jobbar på många olika sätt,jag tex jobbar mycket med internet och telefon,jag har jobbat med detta nu i 2 år och jag har först nu fått kunder inom den sk varma marknaden,jag har inte tjatat eller något utan har bara berättat vad jag gör och sen inget mer...kunder har jag fått utav mina egna personliga resultat.Vi är ett seriöst företag,annars så skulle vi inte ha kunat stanna på marknaden i 25 år! Produkterna är bra,fungerar innehåller inga gifter utan de är klassade som mat.Jag tjänar ca 8000 kr per månad och då jobbar jag ca 5 timmar i veckan,tycker jag är en hyfsad tim peng eller?Det är betydligt mer än jag tjänar på mitt ordinarie jobb!
Om du är intresserad gå gärna in på www.arbetahemifran.se/pm och anmäl ditt intresse så berättar jag mer.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 17

2005-10-06, kl 16:49

username

Magnus
Carreman

Inlägg: 1

Problemet är väl att produkterna inte är speciellt billiga!? Var på ett Amwaymöte förra veckan som en granne hade och de säger ju att det blir billigare till kund utan mellanhänder så som butik m.m. Men när 2x750ml olivolja kostar ca 140-150kr och 1kg pasta för typ 28kr så känns det inte så billigt. Lägg sedan till expeditionsavgifter på 90kroner om man handlade under 900.... inte någonting att satsa på tycker jag.
För att sedan tjäna på det så måste man ju sprida vidare och den mans prider vidare ska srpida vidare till fler...

Ä tror inte på det där, men det är ju upp till var o en.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2