Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 2

1 2
Forum Webb & E-handel

behöver e-butik hjälp!

Inlägg 11 av 17

2007-10-21, kl 12:20

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Inlägg: 351

Du har läst fel!

Texttalks e-butik system inenfattar inte att du behöver inlösenavtal. Vilket kan vara nog så värdefullt för många mindre entrepenörer.
Läs på nästa gång istället för att slarva Daniel.

Vem säger att du behöver allt? Deras billigaste variant som gott o väl räcker för att starta ligger på prisvärda 66kr mån. Samt går att uppgradera när man finner ett utökat behov.

Med vänliga hälsningar

Magnus Olsson
Uddatorp AB

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 17

2007-10-21, kl 12:30

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Inlägg: 351

Daniel Belovarsky:
E-butiken ser verkligen bra ut! Hinner inte ta reda på om de klarar ML (multilangugae + flera valutor), samt om butiken är SEO-optimerad mm (klockan är ju redan 03...).

BTW:  "texttalk" låter som översättningsbyrå... Skulle aldrig gissa på att de har webblösningar... (Inget fel på tjänsterna, bara namnet ;-)

Du hade ändrat detta meddelande såg jag men jag ville svara ändå.

Ja de klarar Multi-language och är SEO optimerad om det behövs.

Inget fel på namnet. De jobbar mycket med system för synskadade och hörselskadade. Varav namnet. Företaget har gott rykte och överlevde IT-kraschen under 90 talet. Det är bra killar som arbetar där och jag känner flera av dem personligen.

Om du frågar dem kanske de även kan göra översättningar åt dig om du har behov...

Med vänliga hälsningar

Magnus Olsson
Uddatorp AB

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 17

2007-10-21, kl 12:39

websupporten

websupporten

Inlägg: 220

Jag läste lite mer och ändrade efter kl 03 på morgonen...

Säljer man MYCKET, då krävs det inlösenavtal för eller senare.

Saxar direkt här från deras hemsida:
================================

Vilka övriga kostnader kan tillkomma?

Avgifter för inlösenavtal med kortinlösare och 3D-secure kan tillkomma. Läs mer här. Om du inte har eget webbhotell redan så tillkommer kostnad för detta (se nedan).

===============================
Så, oavsett hur man vänder på det hela, det kommer att kosta över 5K redan första året och det är inte säkert om man äger SIN E-BUTIK om man vill flytta till en annan webbhotell...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 14 av 17

2007-10-21, kl 12:43

websupporten

websupporten

Inlägg: 220

Ett litet tillägg från deras hemsida för att klargöra en gång för alla:

=================================
Riktig kortbetalning utan inlösenavtal
Redan i vår minsta version (Lite) av Textalk Webshop kan du låta
kunderna betala med kort utan att du har eget inlösenavtal. Till
skillnad från andra betaltjänster, som t.ex. PayPal och Payson går
kortbetalningen direkt via din butik och dina kunder betalar precis på
samma sätt som i butiker som har eget inlösenavtal. Tjänsten ingår från
start och den enda kostnaden som tillkommer är en låg
transaktionsavgift.



Transaktionsavgift
Vid varje transaktion (betalning) tar vi en fast avgift på 3 kr samt en
rörlig avgift på 3%. Om en kund köper en vara av dig för 100 kr betalar
du alltså 6 kr för transaktionen. Kostnaden täcker avgifter till
kortföretaget, inlösande bank och företag som utfärdar så kallad
betalväxel. Dessa tre parter är alltid involverade när en
korttransaktion görs på nätet, även om du har eget inlösenavtal med
bank.



Högst 100 000 i omsättning
Tjänsten kan användas så länge din omsättning inte överstiger 100 000
kr på 12 månader. Om du har högre omsättning behöver du teckna ett eget
inlösenavtal med kortinlösande bank. För dig med större omsättning än 100 000 kr kan det vara fördelaktigt att ha ett eget inlösenavtal.



Högst 30 000 per order
För att kunna använda tjänsten får en beställning inte överskrida 30 000 kr.

=================================
Så, tänker du ha MAX 100 000 SEK i omsättning per år, då är det ingen idé att starta eget företag där du behöver betala för
- hyra
- dator
- hemsida med domän, webbhotell, e-shop mm
- löner (är inte det viktigaste med egen verksamhet? ;-)
- osv osv.............................

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 15 av 17

2007-10-21, kl 12:50

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Inlägg: 351

Daniel Belovarsky: Jag läste lite mer och ändrade efter kl 03 på morgonen...

Säljer man MYCKET, då krävs det inlösenavtal för eller senare.

Saxar direkt här från deras hemsida:
================================

Vilka övriga kostnader kan tillkomma?
Avgifter för inlösenavtal med kortinlösare och 3D-secure kan tillkomma. Läs mer här. Om du inte har eget webbhotell redan så tillkommer kostnad för detta (se nedan).

===============================
Så, oavsett hur man vänder på det hela, det kommer att kosta över 5K redan första året och det är inte säkert om man äger SIN E-BUTIK om man vill flytta till en annan webbhotell...


Nej inte nödvändigtvis. Webbhotell kan du få billigt idag. Inlösenavtalet är inget krav men jag kommer svara på det i ditt andra inlägg.
och Daniel ditt erbjudande kostar också över 5k. "4990 ex moms".

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 16 av 17

2007-10-21, kl 13:16

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Inlägg: 351



Daniel Belovarsky: Ett litet tillägg från deras hemsida för att klargöra en gång för alla:
=================================

Riktig kortbetalning utan inlösenavtalRedan i vår minsta version (Lite) av Textalk Webshop kan du låta kunderna betala med kort utan att du har eget inlösenavtal. Till skillnad från andra betaltjänster, som t.ex. PayPal och Payson går kortbetalningen direkt via din butik och dina kunder betalar precis på samma sätt som i butiker som har eget inlösenavtal. Tjänsten ingår från start och den enda kostnaden som tillkommer är en låg transaktionsavgift.


TransaktionsavgiftVid varje transaktion (betalning) tar vi en fast avgift på 3 kr samt en rörlig avgift på 3%. Om en kund köper en vara av dig för 100 kr betalar du alltså 6 kr för transaktionen. Kostnaden täcker avgifter till kortföretaget, inlösande bank och företag som utfärdar så kallad betalväxel. Dessa tre parter är alltid involverade när en korttransaktion görs på nätet, även om du har eget inlösenavtal med bank.


Högst 100 000 i omsättningTjänsten kan användas så länge din omsättning inte överstiger 100 000 kr på 12 månader. Om du har högre omsättning behöver du teckna ett eget inlösenavtal med kortinlösande bank. För dig med större omsättning än 100 000 kr kan det vara fördelaktigt att ha ett eget inlösenavtal.


Högst 30 000 per orderFör att kunna använda tjänsten får en beställning inte överskrida 30 000 kr.
=================================
Så, tänker du ha MAX 100 000 SEK i omsättning per år, då är det ingen idé att starta eget företag där du behöver betala för
- hyra
- dator
- hemsida med domän, webbhotell, e-shop mm
- löner (är inte det viktigaste med egen verksamhet? ;-)
- osv osv.............................
Nu berör detta bara omsättningen i webbutiken.

Ytterst få webbutiker kan idag leva på sin verksamhet och om ens plocka ut någon lön. De flesta tvingas till att ha en fast anställning och driva verksamheten vid sidan av. De flesta webbutiker drivs från hemmet eller startas i hemmet. Så som nystartad så är det ett bra, snabbt och smidigt startalternativ.

Transaktionsavgift är standard. Ibland kan den vara högre via annan bank.

Maxtransaktioner på 30.000 är väl ok ur min syn, hur ofta handlar du själv för mer än 30.000 på ett bräde över internet?

Inlösenavtal kan man lösa efterhand och då kan säkerligen Textalk hjälpa till.

Domän + webbhotell betalar man knappt idag mer än 500kr per år för.

Nu är jag inte på något sätt ÅF åt dem. Det är ett bra alternativ och så jag ser på det.

Den här fåniga diskussionen lämnar jag nu eftersom det är en tanke och rekommendation samt att jag inte har något egenintresse i det. För jag tror ärligt inte du Daniel hade uppskattat om jag dissekerade hela ditt verksamhetsupplägg på liknande sätt i ur ett egenintresse.

Med vänliga hälsningar

Magnus Olsson
Uddatorp AB

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 17 av 17

2007-10-23, kl 11:18

username

Medlem
#49896

Inlägg: 59

SurfA in på www.chriss.se där hittar du kostnadsfri e-shop som tar alla betallösningar.

Mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 2 av 2

1 2