Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 2

1 2
Forum Utlandsetablering

Driva verksamhet utomlands

Inlägg 11 av 16

2012-03-25, kl 10:41

toni_s

toni_s

Inlägg: 2

jag behöver hjälp att komma vidare med kundkontakter ang städnig

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 16

2012-03-25, kl 10:42

toni_s

toni_s

Inlägg: 2


jag vill öppna menån som är intereserad i danmark en städ bolag

jag behöver hjälp att komma vidare med kundkontakter ang städnig

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 16

2012-04-29, kl 21:45

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Du kan även ha huvudkontor i Sverige och en filial i Lettland till att börja med. Allt beror på hur du tänkt dig affärsverksamheten och även hur din egen situation ser ut. Det är många parametrar att ta hänsyn till.

Lars

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 14 av 16

2012-06-04, kl 09:27

mobilizer

mobilizer

Inlägg: 12

Det är enkelt att driva företag Utomlands. Engelska kunskaper är ett krav dock. England är väl ett bra alternativ menar jag. De har ett stabilt system, bra banker, skattesatsen ligger på 20-25%. Det kostar bara ett par tusenlappar att starta företaget. ps - Inte hör på folk som säger att LTD inte är seriöst. I england finns 20 miljoner företag som heter Något LTD. Detta istället för AB.

Kör hårt!

http://mobilizer.se
--
Facebook Shop

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 15 av 16

2012-06-26, kl 11:31

KallePersson

KallePersson

Inlägg: 7

Jag lutar åt att hålla med Per. Är man ny och osäker och inte absolut vill bosätta sig utomlands så skulle jag hålla mig inom Sverige till att börja med. Det är tillräckligt krångligt som det är för någon helt grön att starta upp en verksamhet på hemmaplan. Att göra det utomlands där man ev. inte heller kan språket kan bli riktigt jobbigt.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 16 av 16

2012-06-26, kl 11:42

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Själv tar jag båten kl. 1700 idag till Riga till filialen och kommer att stanna där ett bra tag för att göra en del affärer samt informera mig om dagens situation på plats.

Lars

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 2 av 2

1 2