Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 2

1 2
Forum ABC för dig som vill starta eget

Enskild Firma - Frågor

Inlägg 11 av 12

2007-11-16, kl 22:38

and

and

Inlägg: 155

Kapp Ahl började som Lars mycket riktigt säger med 1 krona i vinst. I dagens läge skulle det motsvara ca. 9 kronor. Men eftersom jag läst hans bok vet jag att han knappast ens gick runt med den minimala vinsten. Dessutom var skatten lägre på den tiden. Sålänge du inte vill att hemsidan skall gå back rekomenderar jag dig att lägga på lite pengar, annars fungerar det nog inte.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 12

2007-11-16, kl 22:59

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Jag har inte läst boken men eftersom jag levererade inredning till Hennes (nuvarande HM) så fanns intresset vad som hände runt omkring. Skulle man få leverera mer eller midre till Hennes. Det blev några årtionden med HM vilket räddade företaget mången gång. Tack.
Att ha en liten vinst skadar inte och att dessutom sprida risker kan vara ett bra sätt att överleva, om inte så för SKV som ibland närgånget frågar saker de inte har med att göra. Man har inte kännedom om detta utan tror man kan klampa in överallt och det kan de men inte företagsmässigt om man dessutom täckt upp med flera verksamhetsgrenar.
[email protected]

Start av företag och ekonomistyrning
PS. Det är oftast bättre att inte ha släkt och vänner inblandade i företaget.

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Sida 2 av 2

1 2