Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Övrigt

Gratis fakturamall?

Inlägg 1 av 12

2006-02-21, kl 17:00

Turbo123

Turbo123

Inlägg: 43

Gratis fakturamall?

Hej!

Jag har precis startat en enskild firma och ska nu skicka min första faktura.

Problemet är att jag snabbt behöver tillverka en snygg faktura. Någon som vet en guide till hur man gör sin egen faktura, alternativt en färdig gratis fakturamall?

Johan Kraner Åsedahl
Webbdesigner
www.kraner.se

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 12

2006-02-21, kl 22:41

username

Jonnie
Krig

Inlägg: 32

Excell där gör du lätt egna fakturor

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 12

2006-02-28, kl 18:01

username

Kenny
Plesner

Inlägg: 48

Tror till och med att det finns en färdig mall i excel som heter faktura...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 12

2006-03-12, kl 14:30

BEPETrading

BEPETrading

Inlägg: 9

finns på microsofts hemsida

Proffslampor

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 12

2006-03-28, kl 08:48

username

Magnus
Olsson

Inlägg: 68

Jag byggde min egna faktura i Excel. Lite pyssligt till en början men till slut fick jag ihop det. Dock orkade jag inte styra så att den räknar ut för varje ny skapad faktura vad det kommande faktura numret skulle bli. Men det borde vara fullt möjligt, fast jag antar att jag i så fall hade behövt koppla den till en mdb-databas i Acces. I mitt fall behöver jag inte den funktionen då jag hellre jobbar med få kunder och på så sätt kan jag lätt ha översikt över varje faktura nr.
Genom att bygga fakturan själv blir den något snyggare än standardmallarna och precis som man själv vill ha den.

Mvh
Mojo
www.uddatorp.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 12

2006-08-16, kl 16:07

username

Medlem
#38194

Inlägg: 1

Denna kanske kan funka:
bafe.se/faktura

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 12

2015-03-09, kl 19:51

henkej

henkej

Inlägg: 1

Du kan skapa och ladda ner som PDF på offertmall.se/gratis-fakturamall

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 12

2016-02-11, kl 21:30

Fredrikk

Fredrikk

Inlägg: 2

Hej

Jag har börjat använda Bokio för att skicka ut fakturor. Logga in och skapa fakturor i en enkel fakturamall direkt på webben. Riktigt smidigt faktiskt och med egen logotyp, och helt gratis. Testa på bokio.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 12

2016-10-13, kl 11:18

Alexanderr

Alexanderr

Inlägg: 2

Hej Turbo123! Om du snabbt bara vill skapa och skicka en snygg faktura, finns en PDF-mall här, där du dessutom kan infoga din egen logotyp: vismaspcs.se/ditt-foretagande/mallar-och-blanketter/faktura-och-rakning

Smidigast blir det såklart att använda dig av någon form av bokföringsprogram som bokför samtidigt som du fakturerar, så slipper du tänka på onödig administration i företaget.

/ Alexander, Visma Spcs

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 12

2016-10-18, kl 14:17

jenn

jenn

Inlägg: 1

För fler som letar fakturamallar att ladda ned finns här två olika, en för Word och en för Excel, som jag kan rekommendera: zervant.com/se/news/gratis-fakturamall-eller-faktureringsprogram/

Det kan också vara en god idé att använda ett faktureringsprogram för att skapa och skicka fakturor :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2