Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 3 av 3

1 2 3
Forum Lagar & Regler

Lagar och regler utländska webhotell/servrar

Inlägg 21 av 25

2007-11-07, kl 09:53

websupporten

websupporten

Inlägg: 220


Daniel:


Hej,

Jag undrar om jag startar en webbsida som inte är "laglig" i Sverige på en utlänsk server eller webhotel, gäller ändå Svensk lag på den då?
Denna sida kommer även isåfall ha ett företag knutet till den då det kommer bli en vinstgivande site, kan man då registrera företaget som "ägare" av sidan eller måste man isåfall ordna någon som kan starta företaget utomlands, ex Ryssland?

Tacksam för svar.

Mvh





Det som är inte lagligt idag i SWE, men lagligt i EU, blir lagligt förr eller senare även i SWE.

Tänker du köra ngt som är "lagligt" i Ryssland, ska jag bestämt avråda dig, för att Ryssland är på väg tillbaka till komminismen, dvs förr eller senare kommer de att "ta hand" (förstattliga) din verksamhet. Jag såg på rysk TV förra veckan lång intervju av den s.k. "demokratiske" presidenten Putin, som sade väldigt bestämt att RYS kommer att satsa ännu mer(!) på kärnvapen och dyl.

Daniel, om du beskriver närmare exakt vad det handlar om, kanske blir det konkreta tips.

Med alla kommentar ovan, kan jag bara säga "NJA" (finns det ngt mer svenskt svar huvudtaget ;-).

Dvs:
Det finns spritmonopol och gamblingmonopol i SWE, reklam och marknadsföring av ICKE-STATLIGA konkurrenter är strikt förbjudet, men vi ser det dagligen, även i Dagens Nyheter. Förklara detta de som kan. Folk som är födda här fattar inte det, hur ska man kunna lära ut det till aliens på t ex SFI kurserna eller samhällskunskap på Komvux ;-)


Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 22 av 25

2007-11-07, kl 11:40

Andren

Andren

Inlägg: 140

Hmm,

Putin är kanske inte det största problemet i Ryssland utan korruptionen o maffian

Daniel, börjar du tjäna pengar i ryssland så måste du också veta hur du ska hantera den biten för detta kommer förr eller senare.

Jag vet inte vad du ska göra, men är det spel o dobble så är England lättaste stället att etablera sig.
Spel licens är inte heller så svårt att få i England

http://gamblingcommission.gov.uk/Client/index.asp

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 23 av 25

2007-11-07, kl 11:53

Andren

Andren

Inlägg: 140

Glömde säga! har en bekant till bekant som startade Gaming på internet för 2 år sedan

Efter spenderat närmare 4 miljoner skr gav han upp, detta är inte lätt och många stora syndicat att konkurera med.

Många tror att det bara är att regga domain och skaffa mjukvaran vilket i sig är väldigt complex

Men, det är en "psc of cake". Etablera sig är ett H vete och DYRT

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 24 av 25

2007-11-07, kl 12:25

username

Daniel

Inlägg: 8

Daniel Belovarsky:
Daniel: Hej,

Jag undrar om jag startar en webbsida som inte är "laglig" i Sverige på en utlänsk server eller webhotel, gäller ändå Svensk lag på den då?
Denna sida kommer även isåfall ha ett företag knutet till den då det kommer bli en vinstgivande site, kan man då registrera företaget som "ägare" av sidan eller måste man isåfall ordna någon som kan starta företaget utomlands, ex Ryssland?

Tacksam för svar.

Mvh Det som är inte lagligt idag i SWE, men lagligt i EU, blir lagligt förr eller senare även i SWE.

Tänker du köra ngt som är "lagligt" i Ryssland, ska jag bestämt avråda dig, för att Ryssland är på väg tillbaka till komminismen, dvs förr eller senare kommer de att "ta hand" (förstattliga) din verksamhet. Jag såg på rysk TV förra veckan lång intervju av den s.k. "demokratiske" presidenten Putin, som sade väldigt bestämt att RYS kommer att satsa ännu mer(!) på kärnvapen och dyl.

Daniel, om du beskriver närmare exakt vad det handlar om, kanske blir det konkreta tips.

Med alla kommentar ovan, kan jag bara säga "NJA" (finns det ngt mer svenskt svar huvudtaget ;-).

Dvs:
Det finns spritmonopol och gamblingmonopol i SWE, reklam och marknadsföring av ICKE-STATLIGA konkurrenter är strikt förbjudet, men vi ser det dagligen, även i Dagens Nyheter. Förklara detta de som kan. Folk som är födda här fattar inte det, hur ska man kunna lära ut det till aliens på t ex SFI kurserna eller samhällskunskap på Komvux ;-)



Hej,
TACK för ditt svar.
Företagsideén är nog inte laglig bara i Ryssland, nu vet jag inte om det är lagligt där heller, men jag vet att det är OK att starta detta i ex England. Ryssland använde jag bara i exempelsyfte =)

Mer exakt vad det handlar om vill jag inte gärna gå in på förens jag har allt klart för mig och har hela ideén klar.
Men det är "åt bettinghållet" kan man säga, men samtidigt en del influenser av "lägsta bud" siter och ex e-bay.

Tack för bra svar!

//Daniel

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 25 av 25

2007-11-07, kl 12:37

username

Daniel

Inlägg: 8

Lars Andren: Glömde säga! har en bekant till bekant som startade Gaming på internet för 2 år sedan

Efter spenderat närmare 4 miljoner skr gav han upp, detta är inte lätt och många stora syndicat att konkurera med.

Många tror att det bara är att regga domain och skaffa mjukvaran vilket i sig är väldigt complex

Men, det är en "psc of cake". Etablera sig är ett H vete och DYRT
OK, trist att den ideén inte fungerade. Vet att konkurensen är svår och hård. Men tanken är inte att bli "störst" direkt heller, utan kommer nog börja på en mindre skala som inte kommer att "kosta så mycket", mer som test och se om "behov/efterfrågan" finns, och skulle idén fungera så är tanken att växa och utöka.

Tack återigen för bra och vettiga svar Lars Andren!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 3 av 3

1 2 3