Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Tips & råd sökes

Inlägg 231 av 285

2006-01-25, kl 15:42

username

Sara
Winai

Inlägg: 3

Funderar pà att òppna en agentur (enskild firma el. handelsbolag) i Sverige fòr fòrsàljning av svenska varor i Italien. Vet nàgon om det finns nàgra speciella regler att ta hànsyn till? Fòretaget skulle arbeta pà provisionsbasis fràn den svenska tillverkaren, dvs fakturering sker i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 232 av 285

2006-01-25, kl 23:25

username

Medlem
#40677

Inlägg: 7

Är intresserad av att köpa Mp4-spelare... billigt! Även annan ny teknik, mobiler, m.m.
Hör av er på [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 233 av 285

2006-01-25, kl 23:35

username

Timmy
Sjö

Inlägg: 6

Har en affärsidé som man kanske kan tjäna väldigt bra med pengar på, kan ju inte lova nått men jag tror att det finns en god chans... Behöver några som kan hjälpa mig att lägga upp och bygga en hemsida, kan bara grundläggande webbdesign och behöver nån med programmerings kunskaper. Behöver även några som kan översätta texter till: franska/tyska/engelska. Kommer att vara ett ganska svårt språk med medisinska termer. Då jag är en fattig student så kommer jag inte att kunna betala några "löner" förren det hela har kommit igång...
Det hela handlar om tobaksindustrin, och
som ni kanske vet så brukar tobaksbolagen betala bra för att bli av med sånt som hotar deras bolag...

Mejla mig om ni är intresserade!

[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 234 av 285

2006-01-26, kl 13:06

username

Marina
Lindquist

Inlägg: 7

Hej!

Undrar vilket som är förmånligast. Att köpa en bil eller att leasa en bil till vårt företag (AB)?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 235 av 285

2006-01-26, kl 14:41

daniel234

daniel234

Inlägg: 78

Har idag tecknat ett nytt avtal för bredband o telefoni. På detta står jag privat.
Dock är det så att jag nästan enbart använder bredbandet i mitt företag(handelsbolag).

Kan jag dra av detta i företaget även fast fakturan är ställd till mig privat?

www.Trendystuff.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 236 av 285

2006-01-26, kl 21:50

username

Medlem
#40677

Inlägg: 7

Tjabba!

Jag är en driftig kille i Norrköping som skulle behöva tips på vad jag skulle kunna hitta på med min enskilda firma. någon som har erfarenheter av att jobba lite eget vid sidan av plugget? Att dela ut reklam känns passé!

Mail: [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 237 av 285

2006-01-28, kl 12:50

username

Christofer
Olsson

Inlägg: 10

Hejsan alla!

Har precis startat min enskilda firma och har lite funderingar. Tänker börja med att köpa in en skrivare och undrar lite hur momsen fungerar. Skrivarens moms läggs till på "ingående moms" eller hur? Om jag har större ingående moms än utgående hur får man då tillbaka momsen? Betalas den ut till mitt angivna konto direkt eller hur fungerar det?

Fråga 2: Man får ju som sagt dra av på skatten för inventarier mm. Är det bara att ta upp skrivarens kostnad exkl moms i deklarationen sedan eller är något mer att tänka på? Skrivaren kostar under 5000kr...

Fråga 3: Jag har en anställning vid sidan av mitt företag. Kommer den skatten och skatten från mitt företag att slås ihop? Jag tänker främst på avdragen och om de dras från endast företagsskatten eller båda.

Fråga 4: Vad händer om man har större avdrag än vad man har betalat in skatt? Antar att man inte får mer pengar tillbaka än vad man har betalat skatt men om så är fallet får man då ta med avdragen till året därpå?

Hoppas det är någon som kan hjälpa mig med dessa funderingar?

Tack för hjälpen!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 238 av 285

2006-01-28, kl 21:25

username

Cain
Silver

Inlägg: 1

Hejsan. Jag söker person med erfarenhet av annonsplats-försäljning för "rörliga" media som tv och internet.

Jag håller nämligen med en research och har några frågor angående prissättning.

Budgeten är låg men ni som är villiga att aceptera alternativa betalningsmedel som en trevlig middag eller tjänster mot tjänster läs vidare!

Jag är en postproduction designer och jobbar med video/ljud för film och tv samt internet i Sverige och har ett stort kontakt nät i L.A. Allt som handlar om film/video; convertering, färgsättning, ljudlägg, special effeckter, mpeg/ xvid/HDTV/DVD. Så har jag dessa tjänster att erbjuda som betalning.

Kontakta mig på [email protected]

Tack på förhand.

Cain

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 239 av 285

2006-01-29, kl 18:51

GöranH

GöranH

Inlägg: 144

Hej har alltid velat bli frisör men har aldrig blivet av nu har ja chansen här måste ju vara någon som kan ja bor i Malmö mitt telefon numer är 040-270639 epost är [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 240 av 285

2006-01-30, kl 00:01

username

Zarah
Burman

Inlägg: 6

En grej som redan slagit utomlands, man kan läsa om det lite överallt. Jag personligen vill att detta ska finnas i Sverige, dock vet jag inte om det redan finns, men ingenting jag hört något om.. Jag tror att detta är en grej som VERKLIGEN kan "slå" i sverige.
Själv är jag alldeles för ung och kan ingenting om "startaeget"-och allt som hör till. ;) Annars hade jag fixat detta på en gång!
Så vad är "min" idé?
Jo, ett företag som tar emot folks mobiltelefoner och sedan gör om dem efter kundens önskemål - med diamanter!
Låter kanske löjligt, men finns nog en HEL DEL människor som skulle göra detta. Absolut!
Hur man sen ska gå tillväga har jag ingen aning om, eller vem som ska göra det. För det ska ju vara professionellt och snyggt gjort. Det ska ju inte direkt se "hemmagjort" ut.

Exempel: http://modphone.com/phones_crystal/5_gallery_crystal.htm

http://photos1.blogger.com/blogger/4478/1652/1600/pinkmobile1.jpg

Jag vill göra detta, men skulle aldrig skicka min mobil utomlands!! Väntar tills detta finns i Sverige, helt klart. ;)

Tack för mig!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat