Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Tips & råd sökes

Inlägg 261 av 285

2006-02-13, kl 18:56

Lubbe

Lubbe

Inlägg: 5

Hej,
vi är två stycken som funderar på att starta en klädoutlet
med kvalitetskläder.
Vi söker ställen där vi kan köpa in högkvalite-kläder.
Tacksam för alla förslag

Mvh
Anders

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 262 av 285

2006-02-13, kl 22:31

obd

obd

Inlägg: 6

ÖrebroBilDiagnos söker fler återförsäljare över hela Sverige för den unika enheten FS-8000. Driver du en verkstad eller en bilaffär, eller bara en butik? Då kanske är just DIG vi söker, kontakta oss redan idag för en oförpliktande diskussion. Mer om FS-8000 kan du läsa här www-f-s.se

Örebro kommun har blivit kontaktat för att genonföra nya tester med FS-8000 för stora fordon. När testerna är klara är ni alla välkomma att kontakta oss.

www.orebrobildiagnos.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 263 av 285

2006-02-15, kl 13:10

username

Henrik
Gustafson

Inlägg: 49

Jag behöver lite råd. Juli 2005 köpte jag ett datorsystem för fakturering och lager. Programmet lovade mycket men det visade sig snart att det inte fungerade som utlovat. Leverantören lovar hela tiden att en uppdatering snart kommer och att det ska lösa problemen. Två uppdateringar har kommit men ingen av dem har löst problemen. Nya löften om att få besked och en lösning men ingen hör av sig eller några uppdateringar. Det som retar mig mest är att han jag ringer till lovar att återkomma en viss tid men har inte återkommit i något av dessa ca 50 gånger. Det är uppenbart att de inte bryr sig om mig som kund och jag har nu givetvis ledsnat. Behöver lite råd. Jag kan köpa en ny programvara men med motsvarande funktionalitet är prislappen ganska mycket högre.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 264 av 285

2006-02-15, kl 21:39

username

Peter
Hammarström

Inlägg: 5

Som rubriken säger. Skall öppna en liten butik som säljer barnkläder samt barnskor etc i en liten ort.

Någon som har värdefull information? Hur stort lager? Finns egentligen marknaden? Tips och ideer tas tacksamt emot!

/Peter

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 265 av 285

2006-02-17, kl 08:43

username

Medlem
#42072

Inlägg: 18

Hallå!
Håller på och förbereder för att starta en enskild firma och sälja lite saker på nätet.

MEN jag har ingen kunskap om bokföring eller liknande. Är därför ute efter en starta eget kurs eller liknande där man får lära sig sånt.
Vad brukar dessa kosta, och är det värt pengarna?
Jag har varit på info-träff med skattemyndigheten.

Har ingen nyföretagarcentrum i kommunen, men hittade ett i grannkommunen, 3200kr skulle de ha för 5*3 timmars kurs.
Är det värt pengarna?
(Till saken hör att min budget för uppstarten ligger på ca 10 000kr och jag vill lägga så mycket som möjligt på inköp av varor...)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 266 av 285

2006-02-17, kl 18:25

username

Martina
Lindholm

Inlägg: 2

Hej!
Jag skulle vilja köpa in ett lass med Pucca-tröjor, finns det nån som köper in av dessa? även liknande motiv, roliga och annorlunda t-shirts är intressanta

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 267 av 285

2006-02-20, kl 15:34

username

Jonas
Eriksson

Inlägg: 11

Hej, jag ska starta ett reklam företag nu som ska inrikta sig på web och trycksaker. Och jag undrar hur mycket jag betalar i skatt? jag vet att det är olika, men om man kanske kan på ett ungefär räkna ut genom ett exempel:

låt oss säga att jag får ett resultat på 10 000kr per månad, och sen har räkningar som jag kan dra av på företaget som består av dator 600kr/månad, mobil 400kr/månad, resa (till och från kunder) 500kr/månad. hur mycket blir över efter skatt och allt annat som jag kan leva för?

Tack! Jonas

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 268 av 285

2006-02-20, kl 18:20

username

David
Lavu

Inlägg: 38

finns det någonstans jag kan vända mig till för att få hjälp med import. då menar jag t.ex. riktiga företag som kan , praktist taget, sköta allt från att beställa åt mig, fixa papper, tull mm och det enda jag gör är att betala.

självklart menar jag att jag redan vet vilken vara jag vill ha, var det finns (t.ex. om det är från en hemsida), men att de sen tar över och bara säger åt mig hur mycket allting kommer att kosta.

för de lär väll också ta betalt för det i så fall.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 269 av 285

2006-02-20, kl 20:36

username

Medlem
#42072

Inlägg: 18

Hej!
Jag har en fråga ang moms.
Om jag köper in ett varulager, hur lång tid har jag då på mig att sälja varorna för dra av momsen på det jag köpte?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 270 av 285

2006-02-21, kl 11:30

username

Semmi
Özelbir

Inlägg: 5

Söker återförsäljare för våra märken betty boop och Lollipops Paris.

Kontakta oss på [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat