Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Affärsidéer

Inlägg 1 av 14

2005-11-08, kl 01:12

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Jag hoppas att jag med över 500 råd inte tillhör de 90%.

Lars
[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 14

2005-11-08, kl 01:36

username

Vahid
Kahorzadeh

Inlägg: 3

Så jag som inte är erfaren ska inte få va här ? och få lära mig av er erfarna och SERIÖSA ?

vahid

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 14

2005-11-08, kl 09:29

username

Jani
Lokka

Inlägg: 29

Jag förstår din synpunkt men att säga att oerfarna inte får vara här.Sidan handlar ju trots allt om att starta eget och det är inte alltid man har erfarenhet eller haft stora företag bakom sig. Och om inte jag som oerfaren kan få fråga om hjälp så faller ju hela poängen.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 14

2005-11-08, kl 11:58

username

Susanna
Makstin

Inlägg: 41

Oerfaren och oseriös är inte samma sak och det tror jag inte heller att Krabbatschoff menade. Jag håller helt och hållet med om att de verkliga entreprenörerna verkar minska. Det är sorgligt många inlägg av typen "Jag vill starta eget - vad ska jag sälja/göra?" och så kommer det en radda svar med mer eller mindre seriösa reklaminslag.

Tyvärr verkar många inte bry sig om att läsa vad som tidigare skrivits i forumen heller vilket medför att det blir många trådar som handlar om samma sak. Och alltför många spammar forumen med reklam för diverse saker. Sådant ska inte ligga i forumet, det ska moderatorn se till att det blir köp/säljannonser av istället.

Så moderator, wake up! Gör ditt jobb!
Ni andra aktiva, läs först och skriv sedan! Kanske hittar du svar på din fråga någonstans på forumet utan att skriva ett inlägg? Alternativt, skriv ett inlägg och ställ kompletteringsfrågor i någon tråd som anknyter till det du vill veta. På det viset får vi färre men aktivare trådar (som på en BBS ungefär) istället för en massa trådar som självdör efter två inlägg för att de drunknar i floden av trådar.
Jag är själv inte särskilt erfaren men det jag vet delar jag med mig av och jag har den största respekt för de som generöst delar med sig av sitt stora kunnande här. Du Lars är en av dem, Per Öberg och KarnJ likaså.

Sist och slutligen; alla ni som vill ha Startaeget-bidrag -
vänd er till Arbetsförmedlingen. Det är de som har hand om det och de ska kunna lämna adekvat information direkt om det. Att starta ett företag är så mycket mer än ett bidrag, och det är det som StartaEget.se borde handla om.

// Makstin

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 14

2005-11-08, kl 16:44

username

Admir
Hercinovic

Inlägg: 170

Hååler med ... det finns en massa oseriösa som även vill få in lite svarta pengar och förstör för de som vill få nya kontakter, utveckla sin affärside, mm. Det är verkligen dumt med inlägg typ "jag vill starta eget men vet ej vad jag ska sälja ...". Köp boken affärsideer istället ... Det skulle va bra om de som kan mer och är längre företagare lämnar in sina inlägg i olika område.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 14

2005-11-08, kl 19:20

telefonmaklarna

telefonmaklarna

Inlägg: 23

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hååler med ... det finns en massa oseriösa som även vill få in lite svarta pengar och förstör för de som vill få nya kontakter, utveckla sin affärside, mm. Det är verkligen dumt med inlägg typ "jag vill starta eget men vet ej vad jag ska sälja ...". Köp boken affärsideer istället ... Det skulle va bra om de som kan mer och är längre företagare lämnar in sina inlägg i olika område.



Jag tror inte riktigt det är sådana saker författaren av denna tråd menar. Problemet ligger i att många människor som använder sajten är mer eller mindre tragiska/dumma/ironiska eller på annat sätt förstör sidan med sina inlägg. Man skriver saker som " Hej, jag har vill sälja någonting. Har ni något bra så kan Ni maila mig" - De enda som sedan svarar på denna usla tråd är människor som är involverade i diverse olika MLM-företag och vill lura in några till...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 14

2005-11-08, kl 19:26

username

Axel
Strid

Inlägg: 11

Det är DU som drar ner på stämnigen och seriösheten här med såna hära tråkiga trådar

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 14

2005-11-08, kl 20:20

username

Alexander
Johanberg

Inlägg: 2

Citat:

Ursprungligen postat av:

Så jag som inte är erfaren ska inte få va här ? och få lära mig av er erfarna och SERIÖSA ?

vahid


Håller med, jag är 18 år men min största dröm är att starta eget, och jag är inte av den typen som bara letar efter rikedomarna, ska t.ex. börja plugga på entreprenörsskolan efter nästa höst. Håller med om att oseriösa människor kan hålla sig borta men tycker att du kan välkomna oerfarna, det är ju trors allt vi som kommer att vara framtiden.

Mvh // Alexander

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 14

2005-11-08, kl 22:24

username

Jani
Lokka

Inlägg: 29

Ok Krabbatschoff då missförstog jag dig lite innan ber om ursäkt för det.
Som sagt var jag förstår din synpunkt och håller med om det nu när jag förstår hur du menar.
Undrar om det är pga att det bara är en moderator till forumet som jobbar med annat på sidan av och inte har tid att kolla upp allt en ide vore kanske att fler kunde bli moderatorer. ( nej jag är inte ute efter att bli moderator har för mycket annat att göra ) men det finns ju som sagt var seriösa entrepenörer som figurerar på sidorna skulle inte någon av de kunna få chansen så att detta kunde styras upp.
Jag vet inte hur detta forumet är uppbyggt känner mest till phpbb och smf forum och i dem går det attstoppa en användare från att göra inlägg skulle vara bra mot just dessa som gör inlägg som kanske inte passar i ett seriöst forum.

Mvh Jani

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 14

2005-11-09, kl 11:28

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Tack! det känns trevligt med lite erkännande även om jag inte är ute efter det på detta forum. Det har kommit ungefär lika många frågor till min e-postadress och jag vet att jag hjälpt många. Jag har även annoserat att jag kommer med en hemsida, men det är många trådar innan jag vill släppa den men Ni som väntat får besked på ett eller annat sätt.
Lars

[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2