Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 2

1 2
Forum Finansiering & Riskkapital

Riskkapital

Inlägg 11 av 20

2006-10-06, kl 00:44

username

Stefan
Svensson

Inlägg: 135

"Penga eller inte pengar" eller bara ett sätt att komma över bra affärsidéer, har jag ingen åsikt om. Däremot så vill jag göra ett litet inlägg beträffande e-postadresser.
Det är sant att många företag och i synnerhet nästa alla kommuner blockera mail som kommer via hotmail.
Bara av den anledningen så borde man byta och i synnerhet om man skicka sina jobbansökningar via E-post.
Vad jag har märkt under senare tid, så blokera hotmail dom sk: proffsiga e-postadresserna, så att ens mail hamnar i deras skräppost. Detta är ytterligare en anledning till att byta.
Hälsningar!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 20

2006-10-06, kl 04:36

username

Daniel
Johansson

Inlägg: 274

Christian-> Varför denna attityd? En affärsman av din kaliber har väl varit med om värre grejjer än synpunkter på ens e-postadress?

Se det som tips istället...

// Daniel Johansson //
DEJI Quality Consulting //
Kvalitetsteknik - Produktionsteknik - Administration

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 20

2006-10-06, kl 08:50

paulsson

paulsson

Moderator

Inlägg: 319

Driv inte bort de personer som hjälper medlemmarna med kapital för att komma igång och bli ett lönsamt tillväxtbolag. Låt dom få ha vilka e-postadresser som helst så länge dom investerar. Sverige behöver fler personer som vågar ta risker och satsa kapital på andras idéer.

Christian, skriv gärna lite mer i din profil om dig och vilket bolag du representerar. Berätta gärna också vilka bolag som du gått in med kapital i, det är alltid kul att lyfta fram medlemsföretag som är på frammarsch.

Mvh.
Emil Paulsson, redaktör
www.startaeget.se

Chefredaktör och ansvarig utgivare på Startaeget.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 14 av 20

2006-10-06, kl 10:44

username

Christian
Bauhn

Inlägg: 12

Hej igen! Tack för alla era inlägg, ska byta mail till ngt annat. Visste inte att hotmail var så jäkla dåligt som ni säger. Däremot tycker jag inte att andra behöver klaga på min attidyd eller försöka få mig till någon 14-åring som snor folks pengar - det i sig är bevis på en tråkig attityd.

Jag behöver inte försvara mina investeringar, lika lite mina tillgångar. Jag kan heller inte gå in på detaljer ang vad jag har investerat i, det går emot de kontrakt som skrevs.

Snälla sluta skriva om min mail adress som om det vore basen för en konspiration, hade ni läst en halv kiosk novell inom kriminologi så hade ni förstått att man inte använder hotmail när man försöker lura av folk på deras hemligheter.

Ang mina pengar så fick jag ett arv i samma veva som jag sålde en lägenhet i Malmö (Som jag renoverat upp). Räntan på banken var riktigt tråkig så jag tänkte att jag lägger en tredjedel i riskprojekt. Brukade titta på drakarna på tv8 och tyckte att det så väldigt roligt ut och att jag ofta prickade rätt i lönsamma projekt. Jag har glatt skrivit under sekretess-avtal när det har krävts och som du ser så återberättar jag inte heller om folks idéer eller mina investeringar. Många är på uppgång och de är inte rätt mot dem.

Jag känner inte heller ngn som har en hotmail adress OCH har pengar, men jag vet folk som inte har hotmail och har väldigt mycket tid att lägga på väldigt  konstiga saker.
Än en gång, hör inte av er om ni tror att jag lurar er! DET ÄR OK!!!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 15 av 20

2006-10-06, kl 15:07

carpe omnia

carpe omnia

Inlägg: 10

HAHAHHAHA  jag tror inte jag naft så här roligt på skit länge!!!!
Vill tacka som har hjälp till!
Tror jag ska skaffa hotmail nu.

Det jag typ ville säga en gång i tiden är det som Stefan Svensson skrev, varit med om liknande grejer med just Hotmail
Plus blev blåst av ett it företag som känndes halv skumt och oxå va det, så skumma saker ska man ackta sig för.

Men nu hahahah svin kul   fatta hur sur Christian är =)
och såg ni vilken super diss Emil redaktören oxå fick!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 16 av 20

2006-10-06, kl 15:45

Vi är ett mindre företag som funnits sedan 2001, nu expanderar vi och behöver finansiel hjälp. Hur söker man detta? Almi säger visst, om ni kan ta fram hälten själv så kanske... Du, Daniel som hade 950 000 kr att investera, hur når man dig utan att här lägga ut allt om företaget och oss som jobbar här? Förslag någon, eller någon som är ÄRLIGT intresserad? Mr... just nu secret.

Jocke

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 17 av 20

2006-10-06, kl 15:50

Vi är ett mindre företag som funnits sedan början av 2000, nu expanderar vi och behöver finansiel hjälp. Hur söker man detta? Almi säger visst, om ni kan ta fram hälften själv så kanske...
Du, Daniel som hade 950 000 kr att investera, hur når man dig utan att här lägga ut allt om företaget och oss som jobbar här? Förslag någon, eller någon som är ÄRLIGT intresserad? Mr J... just nu secret.

Jocke

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 18 av 20

2006-10-06, kl 18:34

username

Daniel
Johansson

Inlägg: 274

*suck* allt som skrivs är inte klagomål...

...over and out..

// Daniel Johansson //
DEJI Quality Consulting //
Kvalitetsteknik - Produktionsteknik - Administration

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 19 av 20

2006-10-06, kl 19:02

username

Christian
Bauhn

Inlägg: 12

Ni tycker inte det är lite konstigt att ni bryr er så mycket eller att ni på fullt allvar lägger ner tid i frågan? Vill jag ha hotmail så får jag väl ha det!?! Nu har ni förstört denna tråd med era kommentarer och ingen hör av sig längre. Tack så jäkla mycket för det. Omoget och aningen sjukt att ni lägger ner så mycket tid på min epostadress.

Skriv inte in ngt i fortsättningen när ni ser mitt namn eller inlägg någonstans. Gör ni det så kommer jag att be redaktören utesluter er från sajten.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 20 av 20

2006-10-06, kl 21:40

username

Daniel
Johansson

Inlägg: 274

Japp, du får ha vilken adress du vill. Det är inte vi som lider av det ;) *sorry*

Jag kan garantera dig att ett antal skibenter här var nyfikna på kontakt. Men blidde avsnästa på ett sätt som inte ger utrymme för känslan om ett gott framtida samarbete...

Konkreta inlägg skall bemötas med konkreta svar utan ironi, eller arrogans.

-Jag behärskar "mitt område" men jag har respekt för de som väljer ovanliga vägar att gå. Kan jag istället agera på ett sätt som väcker deras intresse tjänar vi båda på det ;)

Det finns ju inga dumma frågor... Inte sant?

Om du vänder dig till en marknad bestående av aktörer som ser en möjlighet att få dig att realisera deras dröm. Hör det då inte till saken att man inger ett självsäkert och proffsigt intryck? Det är du som sitter på makten och kan avgöra deras framtid.
Du såg på TV8 skriver du, hur betedde sig en del "lycksökare" där? Var alla ständigt fokuserade? Var det ingen som stog där och svettades? Var det ingen som tappade tråden...?.

*Klart för mig i denna tråd*

// Daniel Johansson //
DEJI Quality Consulting //
Kvalitetsteknik - Produktionsteknik - Administration

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 2 av 2

1 2