Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Affärsidéer

Söker affärsidé!

Inlägg 1 av 20

2013-09-03, kl 13:56

Liz1

Liz1

Inlägg: 4

Söker affärsidé!

Jag är en arbetssökande f.d. pilot/småbarnsmamma som tyvärr inte lyckats få ett nytt jobb (har varken utbildning eller erfarenhet av något annat).
Drömmen om att starta & göra något "eget" har dock alltid funnits där, men har aldrig riktigt vågat ta chansen.
Möjligheten i form av tid har nu dock infunnit sig. Problemet är bara att hitta en affärsidé som kan generera en heltidssysselsättning.
Jag har en idé som grund (inom barn/kalas/uthyrning) men behöver definitivt något mer.
Är det någon som möjligtvis kan ge mig ett tips?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 20

2013-09-04, kl 10:58

Niklas86

Niklas86

Inlägg: 5

Stor efterfrågan på nattdagisverksamhet ;-)

VD Niklas G.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 20

2013-09-09, kl 10:42

Liz1

Liz1

Inlägg: 4

Tack för tipset.
"Problemet" är bara det att regelverket för nattis-verksamhet säger att man måste ha en utbildning inom dagis/skola för att öppna något sådant (något som jag inte har).

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 20

2013-09-15, kl 09:25

PeterK

PeterK

Inlägg: 397

Nattdagis är lite svåra att få lönsamma. Men det handlar också om hur mycket du vill eller har att investera. För om du inte har så mycket pengar måste du välja bland projekt där bara små investeringar krävs - annars med lite pengar på fickan finns det massor.

Du skall skapa ett projekt med en USP, Unique Selling Point, dvs unik affärsfördel - annars brukar projekten misslyckas. Billig, bäst, unik, ... är några få av många exempel på USP.

Är du bra på att sälja kan jag plocka fram idéer - men tar en liten slant för det (för att undvika att personer bara försöker knycka ideer, eller sätta mig i jobb som bara tar tid för mig men inte ger något).

Peter K

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 20

2013-09-16, kl 14:33

Glassicura

Glassicura

Inlägg: 88

Hej kanske jag har något som kan ha din interesse - beroende på din person.

Jag har haft kontakt med ett dansk företag som har world wide agentur på en världsnyhet inom nagelfila.. Glassicura hetar den.

Det var min tanka att sälga denna till hela Sverige...men mycket hände i mit liv dengång och jag kom inte på gång rigtikt...

Jag hade en test ute i en liten äffar inrednings affär,,,som absolut inte är ett vanligt ställe för en nagelfil...men egaren en 73 årig kvinna sålgte 3-5 stk. i veckan ..

Min egen frisör i Sverige har den ockso ... och hon gör inte reklam för kunderne... men kunderne blir själv nyfikna,,, och hon säljar då och då...

Jag har flyttat till Danmark och för några veckar sen hittede jag nagelfilen hos Coop kedjen.. och gör man en sånt försäljning har man redan sikrat sig en årsindkomst år efter år...

Ica i Sverige har visat interesse ockso...

Jag vet inte om jag kan får tag i dom som har world wide agentur,,,, och jag vet faktisk inte om andra gör försäljning av Glassicura i Sverige nu - detta är bara en spontan mail...

Kanske ...kanske inte ...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 20

2013-09-17, kl 13:29

Liz1

Liz1

Inlägg: 4

Peter; Håller med dig, det gäller att hitta en USP för att lyckas. Naturligtvis är en liten insats med kapital det mest optimala. Tyvärr finns det ju lika många mindre seriösa aktörer på båda sidor, därför blir det svårt för mig att betala för något innan jag vet mer.

Glassicura; Tack, för tipset. Tror dock inte att det är något för mig.

Ett alternativ är e-handels sida. Men var hittar man bra och udda varor? Inom vad finns det en växande marknad?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 20

2013-09-17, kl 15:58

Glassicura

Glassicura

Inlägg: 88

Liz

Nu skriver jeg på dansk..och svensk

Glassicura er faktisk det eneste reelle produkt på startaeget og som redan sælges i forskellige lande som Danmark, Tyskland, Østrig, Italien o.s.v. og statistik siger at ved præsentation av Glassicura vælger 6 ud af 10 butikker at sælge Glassicura og Glassicura kan sælges til alle butik var der kommar kvinnar = 50.000 i hela Sverige.. och Glassicura är den absolutte bästa nagelfil som finns - nog om det :-)

Peter har ret... men jeg vil gerne tilføje at du ikke skal fokuserer på e-handelmarkeder i väkst,,, det gör dom som är professionella och då kommar du sist.

Du skal hitta stabila markeder... og jeg kan give dig et eksempel på vad jag mener med stabile markeder.
Om vi tar produktet en NAPP ( inte att du skal sälja en napp ) men markad är stabilt p.g.a. där kommar nya barn hela tiden som skal ha en napp...

En annan möjligt är att tänka smart och kreativt ... och försöka att hitta eksistende branch var dom i dag råner folk..

Du kan få ett eksempel...

Dom flesta som skal ha en handverkare frågar dom tim pris men til hur mycket grejarne kostar...och i många fall tar en handverkare mera än 10 gångar mera än vad en person kan köpa denna till sälva... detta vet nästan ingan om...

Hittar du såna uppgiftar och kan göra reklam kring det du vet om...vill många kanske köpa direkt av dig... och det behövar inte vära inom handverk...

Du skal titta på världen och det finns fram för dig...

/ Henrik









Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 20

2013-09-17, kl 16:02

Glassicura

Glassicura

Inlägg: 88

Där kom lite fel i den sista delen...provar igen

En annan möjligt är att tänka smart och kreativt ... och försöka att hitta eksistende branch var dom i dag råner folk..

Du kan få ett eksempel...

Dom flesta som skal ha en handverkare frågar ofta till tim pris men INTE til hur mycket grejarne kostar...och i många fall tar en handverkare mera än 10 gångar priset, än vad en person kan köpa denna till sälva... detta vet nästan ingan om...

Hittar du såna uppgiftar och kan göra reklam kring det du vet om...vill många kanske köpa direkt av dig... och det behövar inte vära inom handverk...

Du skal titta på världen och det finns fram för dig...

/ Henrik

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 20

2013-09-17, kl 23:53

Glassicura

Glassicura

Inlägg: 88

Liz

En sak mera du kan...tänkar jag,

Du vet hur barn / dagis funkar tänkar jag och du gillar den värld..

Du skal sälga leksaker, inventar m.v. till dagis... så klart

Jag kännar direktören och försäljningschefen i ett mindra dansk företag som har sålgt till dagis i 13 år i Danmark... omsätning kring 10 millioner pr. år och dom vill gärna sälja till Sverige.. och det är samma konkurenter som dom har i Danmark som finns i Sverige..

Dom sälgar pr. telefon och mails + har bare en fältsäljare

Du kan bliva doms repræsentant i hela Sverige och fungerer som egen företagere,,, du säljar och dom leverer,,,

Hela Sverige är för mycket för dig... och steg för steg anställar du folk...

Om du vill detta kan jag bliva din mentor och coach inom försäljning, men ockso lära dig hur du bemötar dagis ledare,, m.v. + vära kontaktperson mellam det danska förtag och dig iblant.
Jag har kännedom kring försäljning till dagis och kan göra detta sälva - men min interesse liggar inte där på det plan längare ... vill att andra skal komma till, som vill och här är min kompetens värdeful.

Har du den ägta viljan och lust,, då kan du bliva en vinnar - och detta vet jag om vi tar en samtal...just nu är du bare en profil här...

Du har ingan börja kostnad,, på detta...till lagar, lokal, m.v. - bare din vilja till att sälja + telefon och dator,, + att företaget i Danmark vill göra sin stödd till dig ockso,, kring mails till dagis..

Du får hela Sverige att beväga dig på.. ut från ett koncept som funkar i Danmark och kanske bara i min tanka är Glassicura bättra,,

Men oavset,,, att jag kan leverer dig färdiga koncepter... då är det inte lätt,,, men klart lättare än att bygga upp alt sälv... och mycket billigare

/ Henrik











Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 20

2013-09-19, kl 00:46

Glassicura

Glassicura

Inlägg: 88

Vilkat oseriöst forum

Här finns under 0,1 % seriösa

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2