Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 3

1 2 3
Forum Teknik

Sökmotoroptimering SEO

Inlägg 11 av 28

2007-11-16, kl 14:40

Wroblewski

Wroblewski

Inlägg: 22

Pontus Roos från cateringsweden.se har helt rätt!
Det lönar sig att plocka in offerter från så många som möjligt.
I offerten ska det klart och tydligt framgå en generell beskrivning över hur man jobbar med sökmotoroptimeringen.

Det är svårt för ett företag att utläsa huruvida man har att göra med ett seriöst företag eller inte. Ännu svårare är det att veta vad det är man köper många gånger. Min rekommendation är att googla företagsnamnet och se TIDIGARE REFERENSER! Hur ligger företaget man har kontakt med själva på sökmotorerna på sökord som är relaterade till branschen, dvs. "sökmotoroptimering", "SEO", "sökmotormarknadsföring" m fl.


Webbsupporten> Du skriver att du inte har funnits tillräckligt länge för att inneha alla topplaceringer. Vilka topplaceringar har du i dagsläget som är relaterade till sökmotoroptimering eller SEO?

Webbsupporten> Jag ska ge dig ett gratis SEO tips nu och ett gratis till när du är top 100 på ordet "sökmotoroptimering" på Google. Det jag ger dig gratis nu är; kolla in din <title> på undersidorna på www.webbsupporten.se, ser inte riktigt bra ut ur ett SEO-perspektiv eller vad tycker du?

Avslutningsvis vill jag inte trampa någon på tårna med mina inlägg, det är inte min avsikt. Däremot tycker jag att det är kul att det startats en debatt om sökmotoroptimering om SEO här inne på startaeget. Finns det inte fler SEOaktörer här inne på startaeget som kan tillföra ngt konstruktivt?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 28

2007-11-17, kl 11:40

Andren

Andren

Inlägg: 140

Hehe,,det blev lite debatt i alla fall

Varför startade jag den?
Jo, därför jag har själv 2 st personer med lång erfarenhet av sökoptimering som sitter mer än 8 tim om dagen och bara optimerar sidor jag själv har.

Massor av olika "kampanjer" skapas och analyseras

Daniel, att du är så stolt av dina topp 10 resultat visar att du inte riktigt förstår varför SEO är så kompliserat där den verkligen behövs

Att optimera ett massageinstitut i Kista torde vara det lättaste som finns , jag påstår att den inte ens behöver "optimeras" i den betydelsen

Den som behöver/söker massage i Kista söker troligtvis på kista o massage

Alla dina optimering ar är nästan lokala och därför ganska lätta att få resultat, 

Nej Daniel, jag kan ge dig uppdrag inom sökoptimering så du blir tokig innan du kommer i närheten av topp 100

Jag kan även skriva kontrakt med dig, att om du kan få upp dom på topp 10, ersätta dig med lågt 6 siffrigt belopp på dom sökord/fraser som som folk söker på ! inom den branchen

Vad jag skulle säga är Massage i kista o topp 10 är ingen yrkes merit, tvärt om ser det löjligt ut hos dom som vet vad det innebär att optimera websiter  (ta bort "kista" o se vart du hamnar på vanligaste sökordet "massage")


MVH
Lars

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 28

2007-11-17, kl 12:08

websupporten

websupporten

Inlägg: 220

OK, jag tar utmaningen. Du får betala BARA vid resultat.
Kontakta mig privat.

H29 fanns inte med på de första 800 sidorna, innan jag startade. Deras site hade funnits i flera år.

Det finns tiotals sajter som ligger på top 10 listan - läs mer på www.websupporten.com

Jag avvaktar ditt svar personligen.

Mvh
Daniel Belovarsky
070-7678549


Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 14 av 28

2007-11-17, kl 12:24

Andren

Andren

Inlägg: 140

Hehe, jag gillar folk med visioner! ;-))
självklart ska du få möjligheten, men först måste du veta att du isåfall är en av dom få i världen som kan göra detta(om där nu ens finns någon) utan mkt slump involverad

Och om du skulle lyckas så är mitt arvode till dig en liten droppe i havet vad andra skulle betala dig för detta

Detta gäller alltså inte någon "lokal" product och inte någon nischad produkt heller!, så konkurransen är stenhård

Alltså, en websökning globalt med mina sökord/fraser/felstavningar mm och top 10 är vad som gäller!

Tar du fortfarande utmaningen? så ska vi ta resten privat


Kul med folk som inte ser "the limit"

MVH
Lars Andren




Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 15 av 28

2007-11-17, kl 12:59

websupporten

websupporten

Inlägg: 220

No limits at all!
Try me!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 16 av 28

2007-11-17, kl 13:17

Linus2

Linus2

Inlägg: 92

Johan Stael von Holstein skulle få en tår i ögat, lägga huvudet på sne och bara le om han läste detta :)

Jag är mycket nyfiken på resultatet!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 17 av 28

2007-11-17, kl 13:38

websupporten

websupporten

Inlägg: 220



Linus K:


Johan Stael von Holstein skulle få en tår i ögat, lägga huvudet på sne och bara le om han läste detta :)

Jag är mycket nyfiken på resultatet!





Om du träfafr honom, hälsa från mig. Jag är en av de få, som INTE förlorade pengar på hans IT-bubbla ;-)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 18 av 28

2007-11-17, kl 14:19

Andren

Andren

Inlägg: 140

Hehe, visioner, misstag, förlorade pengar, holsteinare, mm

Detta är vad som utvecklar vår planet inte bagaren runt hörnet eller nja sägare och Korrekta välstavande "förstå sigpåare" som vet hur man för tal i ett forum (kanske någon kände sig träffad)

Daniel, jag högaktar ditt självförtroende,, även om du inte skulle lyckas;-))

Fram med fler visionärer typ holstein,birgersson mfl, gud vad tråkig världen vore bara med alla "lagom" personer

MVH
Lars




Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 19 av 28

2007-11-17, kl 15:57

username

Medlem
#52499

Inlägg: 25

Gillar detta mejla mig när resultaten kommer löser ni detta så har ni goa referenser från startaeget.
Sanningen om företagande är har du inte chans att få in kunden från början locka då med ett erbjudande man inte kan säga nej till. Löser du sedan uppgiften så har du kvar en trogen kund som högaktar ditt kunnande och framåtanda.

Vi gjorde så på cateringsweden att vi lockade in annonsörer gratis från början och att de när de kände att det funkade betalade årskostnaden. Gentlemens agreement funkade skitbra, Tror att 65-75% hade betalat in efter 3 månader. Dessa annonsörer är även lovade samma pris år två vilket gjort det till en mycket prisvärd annonsering.

har jag en trubadur som inte är intresserad. Då lägger jag 15 min på att skapa en sida till honom gratis. När han sedan får förfrågningar då tar jag kontakt med honom/ henne och kollar läget. Jag kollar statestiken på annonsören. När dom haft ca 100 besökare och 60 länkningar till deras egen sida så är det bara att ta kontakt. Troligen så har dom då fått in jobb genom oss. Frågan blir då enkel. Vill ni betala ca 700:- eller plockas bort från sidan? Ett jobb för dem inbringar ca 5000:- Vilket motsvarar 7 års annonsering hos oss.

Vi funkar, tar betalt, annonsörerna nöjda, alla glada. Många jämför oss med bröllopstorget gärna för mig dom är bäst på detta men inte sett till kostnad per klick mm. De flesta mindre företag räknar inte hem en årskostnad på nätet på 5000-9000:- Hos oss räknar alla annonsörer hem kostnaden på ett åtagande geonom oss. Då ofta med råge....

Men att optimera är inte enkelt hör av er med resultatet. För gärna dialogen vidare i detta forum.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 20 av 28

2007-11-19, kl 13:34

websupporten

websupporten

Inlägg: 220

> Det var ju dessa sökord du talade om...och de känns lite smala.
>
>Mikael

Vet du hur många företagsmassage företag finns i Kista?

Det är som David mot Golliath :-)

BTW, kunden fanns inte ens på sida 800 på Google, innan jag satte igång.

Samma sak med limousinservice - EN kille med EN limousin ligger före några feta företag med över 130 limos :-)

It's a long way to the top if you want rock'n'roll...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 2 av 3

1 2 3