Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 3

1 2 3
Forum Övrigt

Starta eget som ung

Inlägg 11 av 21

2007-09-08, kl 08:19

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Det här med byråkrati stämmer lika väl i Sverige.  Själva har vi några stycken företag men hade man inget reservkapital och en massa kunskap så är jag tveksam om jag skulle starta företag i Sverige idag. Nu blev jag dessutom pensionär i veckan så jag behöver inte tänka på brödfödan och kanske inte du heller för du bor hemma? Skv är en myndighet som tycks gilla att sätta käppar i hjulet. Man måste i en krympande ekonomi se till att behålla jobbet och de stora kan man inte ge sig på gång på gång då de har folk som kan mer än de kommer att lära under hela sin livstid. Så små och nystartade företag hugger man in på vilt.

[email protected]  Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 21

2007-09-08, kl 10:02

username

Jesper

Inlägg: 14

Okej. Jag är inte ute efter att starta något stort multinationellt bolag. På sista tiden har jag gjort lite mindre jobb (och har även flera på G), och jag vill ha en F-skattsedel för att kunna ta betalt vitt på dom. Jag har inga som helst utgifter. När jag inte har tid, eller helt enkelt får några jobb, kommer inte företaget dra in någonting. Som jag har förstått det kan ett företag ligga passivt ett tag, för att kanske sedan göra ett nytt jobb.

Tror ni verkligen bokföringen blir så fruktansvärt avancerad när det handlar om några klumpmässiga inkomster per år?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 21

2007-09-26, kl 18:15

username

Medlem
#45378

Inlägg: 9

satsar man inget så kan man inget vinna. prova och se. Det värsta som kan hända är att det inte funkar. Det finns böcker att låna på biblioteket om att starta eget, bokföring, skatter mm. där kan man snappa upp en hel del

lycka till!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 14 av 21

2007-09-26, kl 22:07

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Du har utgifter även om du inte vet om det.
[email protected]   Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 15 av 21

2007-09-27, kl 11:40

username

Medlem
#52303

Inlägg: 5

Hej Jesper.

www.nutek.se är en jättebra hemsida med en massa info om starta eget. Klart du ska sattsa moch prova på om du har ambitionen.. Fram för fler drivna ungdomar.. =)

Lycka till!!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 16 av 21

2007-09-27, kl 11:56

username

Medlem
#52303

Inlägg: 5

Hej igen Jesper.

Glömde påpeka.. Har du kollat med arbetsförmedligen vad dom kan hjälpa till med?

Har man rätt orsak och inställning finns de hjälp att få där men jag vet inte från vilken ålder dom går in.


Go for it!!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 17 av 21

2007-09-27, kl 13:26

roxxie

roxxie

Inlägg: 58

jesper:--->vad är det för typ av företag du tänkt starta

//E. Jörnbring

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 18 av 21

2007-09-27, kl 13:38

username

Medlem
#52303

Inlägg: 5

Hej!

Jag har redan startat upp som silver smed.
Jag producerar silver smycken som skiljer sig från mängden.
Siktar på Lyxig unik kvalité till rimliga priser. Har hittills haft jätte fin respons på de jag gör och är nu i fasen att hitta återförsäljare ladet över och även på internet.

Du kan gå in och titta på www.lindasdesign.com så ser du lite vad jag har att erbjuda.

Mvh Linda Sjöberg

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 19 av 21

2007-10-09, kl 22:34

username

Jesper

Inlägg: 14

Vad är det för utgifter jag har som jag inte vet om, Lars? (obs, ifrågasätter inte, är bara nyfiken).

Försöker mig på blanketten om registrering av momspliktig verksamhet och F-skatt just nu. Skulle någon kunna förklara det här med preliminärskatt lite hastigt bara? Är lite osäker på hur det fungerar.

Mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 20 av 21

2007-10-09, kl 23:48

username

Kevin

Inlägg: 7

Kul med unga driftiga människor!
LYCKA TILL!!!!

Ge Aldrig UPP!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 2 av 3

1 2 3