Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 2

1 2
Forum Affärsidéer

Vad kan man sälja?

Inlägg 11 av 11

2012-03-19, kl 16:10

MatsGoldberg

MatsGoldberg

Inlägg: 3

Citat:

Ursprungligen postat av: Stenåldersgatan

Hej!

Det är så att mitt största intresse är att syssla med försäljning utav produkter och jag har haft bra framgång som ansvarig länsförsäljare inom Östergötland.

Min fråga till er är om det finns någon som kan ge tips på vad man kan sälja för produkter/tjänster eller om det är någon som behöver en bra försäljare med bred erfarenhet här?

Alla svar tas emot tacksam :)



Innan du frågar vad du kan sälja (för det tycks finnas en hel del personer som vill att du ska sälja deras prylar), tänk efter vad det är du skulle vilja sälja. Vad var det du sålde som länsförsäljare? (produkter el tjänster) Hur sålde du det? (bokade besök, direktförsäljning, telefonförsäljning, face-to-face etc.) Var det en basic eler premium produkt? Vad kostade det? (billigt el dyrt) Vilka kunder hade du? (privata hushåll, privata individer, företag, organisationer mfl).

Först stolpar ner svaret på dessa frågor sen funderar du över vad det var som gjorde att du var så bra på att sälja just den produkten eller tjänsten. När du vet det så hör du av dig igen så hjälper jag dig vidare... Och jag tar inte betalt för det så vi är klara på den punkten från start.

Lycka till och ha en underbar dag!

Entrepreneur and Outsourcing junkie!
www.matsgoldberg.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 2 av 2

1 2