Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 3

1 2 3
Forum Webb & E-handel

Vad tycker ni om nya webbshoppen - Billiga Apan

Inlägg 11 av 24

2011-12-02, kl 14:01

Markspixel

Markspixel

Inlägg: 31

Citat:

Ursprungligen postat av: Johansöderblom

Citat:

Ursprungligen postat av: manjana

Tycker jag ser riktigt trevlig ut! mer clean och snygg, absolut, snyggt jobbat!

Sidan är ju inte clean och snygg bara för att man bara lägger massa vitt manjana! Om man jämför med tex. din sida så är skillnaden störst i att där är kategorier avdelade och man får snabbt en överblick över sidan. På Billiga apan funkar det inte så. Jag fattar grejen med att göra en medvetet "ful" sida, det signalerar billighet, men att göra den otydlig?

Sorry om jag låter hård, men jag tycker inte man ska uppmuntra folk bara för att var snäll. Det är inte schysst mot Markspixel om han är seriös i att vilja göra en bra sida.

Mitt förslag till Markspixel är att göra ett antal skisser utifrån webbshopar du tycker är bra.



Tack för svaret men jag kan inte se att det inlägg du gjort hjälper något alls. Först är du väldigt otrevlig mot andra som i tidigare inlägg i denna tråden har pekat ut olika saker som ser dåliga ut eller är fel och hjälpt mig. Sen så säger du att sidan ser ful och billig ut och detta verkar ju inte hjälpa mig något alls.

Visst har jag tittat på andra webshoppar och det finns många som är bättre och många som är sämmre men bara att titta hjälper ju inte mig att skapa en bättre webshop.

Jag skulle uppskatta det om du ger lite bättre kritik och är lite mer specifik på vad som ser fult ut och vad som gör den billig och kanske ge lite tips på vad jag kan göra för att få den att se bättre ut.

Webbdesign och Webbhotell - Markspixel.se
Billigt Ljud och Video Tillbehör - Billigaapan.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 24

2011-12-10, kl 01:07

Markspixel

Markspixel

Inlägg: 31

Har nu gjort lite mer uppdateringar och tycker själv att hemsidan börjar bli riktigt snygg. Märkte att det var en rätt så stor bugg med Internet Explorer och Chrome och det har jag fixat.

Vad tycker ni?

Webbdesign och Webbhotell - Markspixel.se
Billigt Ljud och Video Tillbehör - Billigaapan.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 24

2012-02-27, kl 21:25

mahedel

mahedel

Inlägg: 12

Citat:

Ursprungligen postat av: Markspixel

Söker lite feedback på nystartad webbshop av två högskola studenter/entreprenörer från västerås, vi försöker vara billigast med moms och frakt på det mesta, vad tycker ni?

http://billigaapan.se



Hej Markus,

Enligt mig så passar inte den svarta färgen på footern in alls. Vitt skulle se mycket bättre ut. Bra jobbat annars. Är e-butiken helt egenutvecklad?

Konsult inom Linux - mahedel.se Min egen webbshop garnbutiken.nu

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 14 av 24

2012-02-29, kl 15:55

Markspixel

Markspixel

Inlägg: 31

Citat:

Ursprungligen postat av: mahedel



Hej Markus,

Enligt mig så passar inte den svarta färgen på footern in alls. Vitt skulle se mycket bättre ut. Bra jobbat annars. Är e-butiken helt egenutvecklad?



Tack, jag ska testa med vit footer och se hur det ser ut.

Ja, hemsidan är baserad på Magento men temat och alla extra funktioner är utvecklat av mig på egen hand.

Webbdesign och Webbhotell - Markspixel.se
Billigt Ljud och Video Tillbehör - Billigaapan.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 15 av 24

2012-02-29, kl 20:58

mahedel

mahedel

Inlägg: 12

Hej igen Markus,

Toppen ser fram mot det.

Härligt! Jobbat mycket med Magento?

Konsult inom Linux - mahedel.se Min egen webbshop garnbutiken.nu

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 16 av 24

2012-03-01, kl 00:26

Markspixel

Markspixel

Inlägg: 31

Citat:

Ursprungligen postat av: mahedel

Hej igen Markus,

Toppen ser fram mot det.

Härligt! Jobbat mycket med Magento?



Ja, har hålt på en hel del och har på senaste 6 månaderna börjat utveckla några mindre addons för att göra det lättare att använda för oss båda. Det är alltid kul att testa nya funktioner och lära mig hur allt funkar. Magento har också passat riktigt bra när jag har lärt mig mer och mer om Zend och OOP i PHP, jag tyckte det passade bra att lära mig det samtidigt som jag tar OOP i C# på MDH :)

Webbdesign och Webbhotell - Markspixel.se
Billigt Ljud och Video Tillbehör - Billigaapan.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 17 av 24

2012-03-01, kl 10:07

mahedel

mahedel

Inlägg: 12

Citat:

Ursprungligen postat av: Markspixel

Citat:

Ursprungligen postat av: mahedel

Hej igen Markus,

Toppen ser fram mot det.

Härligt! Jobbat mycket med Magento?



Ja, har hålt på en hel del och har på senaste 6 månaderna börjat utveckla några mindre addons för att göra det lättare att använda för oss båda. Det är alltid kul att testa nya funktioner och lära mig hur allt funkar. Magento har också passat riktigt bra när jag har lärt mig mer och mer om Zend och OOP i PHP, jag tyckte det passade bra att lära mig det samtidigt som jag tar OOP i C# på MDH :)



Hej Markus,

Det låter riktigt kul och givande :D Jo man utvecklar sig själv väldigt mycket under dessa projekt. Ändrat footern ännu?

Ha det bra.

Konsult inom Linux - mahedel.se Min egen webbshop garnbutiken.nu

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 18 av 24

2012-03-02, kl 20:52

Markspixel

Markspixel

Inlägg: 31

Citat:

Ursprungligen postat av: mahedel



Hej Markus,

Det låter riktigt kul och givande :D Jo man utvecklar sig själv väldigt mycket under dessa projekt. Ändrat footern ännu?

Ha det bra.



Jag testade på lokal kopia och tyckte det inte såg mycket bättre ut men jag håller med om att footern inte är särskilt snygg som den är nu. Jag tänker testa lite olika versioner och försöka hitta något som ser snyggare ut :)

Tack!

Webbdesign och Webbhotell - Markspixel.se
Billigt Ljud och Video Tillbehör - Billigaapan.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 19 av 24

2012-03-02, kl 22:05

mahedel

mahedel

Inlägg: 12

Citat:

Ursprungligen postat av: Markspixel

Citat:

Ursprungligen postat av: mahedel



Hej Markus,

Det låter riktigt kul och givande :D Jo man utvecklar sig själv väldigt mycket under dessa projekt. Ändrat footern ännu?

Ha det bra.



Jag testade på lokal kopia och tyckte det inte såg mycket bättre ut men jag håller med om att footern inte är särskilt snygg som den är nu. Jag tänker testa lite olika versioner och försöka hitta något som ser snyggare ut :)

Tack!



Hej igen Markus,

Okej hoppas du hittar en lösning snart :D

Konsult inom Linux - mahedel.se Min egen webbshop garnbutiken.nu

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 20 av 24

2012-04-22, kl 03:44

Markspixel

Markspixel

Inlägg: 31

Hej!

Nu har jag haft lite tid att jobba på BilligaApan.se och förbättra sidan. Tack för alla idéer jag har fått från alla som svarat på tråden!

Nu är bakgrunden helt vit istället för den gråa färgen den hade tidigare. Skuggan på sidorna av sidan har jag gjort mindre och footern är nu vit istället för svart.

Om det inte blir för mycket att göra med beställningar och plugget så tänkte jag göra om kassan så att det blir ett click bara istället för att man måste gå igenom varje steg, gäst/logga in - leveransdetaljer - frakt - betalningsmetod - bekräfta, med en nästa knapp mellan varje som det är nu.

Mvh,
Markus

Webbdesign och Webbhotell - Markspixel.se
Billigt Ljud och Video Tillbehör - Billigaapan.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 2 av 3

1 2 3