Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 2

1 2
Forum Export & Import

Vi vill Importera från Asien

Inlägg 11 av 15

2005-06-19, kl 12:33

username

Clas
Saglind

Inlägg: 7

Hej
Är bosatt i norra Thailand. Har dåligt med exporterfarenhet men har många idéer och tanken har gnagt länge. Gällande möbler så har ni månne hört talas om HangDong/BaanTawai här i norra Thailand. Där finner man främst ett stort urval mindre tillverkare av bl.a. exlusivare Teak möbler, dock även rotting och bamboo etc. Trots den lokalt höga prisbilden borde det finnas gott med marginal. Hör gärna av Er om intresse finns för vidare efterforskning.
Mvh/[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 15

2005-06-19, kl 12:38

username

Clas
Saglind

Inlägg: 7

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej
Jag är helt ny i detta forum och vill även jag hitta kontakter med grossister/tillverkare i Asien, men även Europa. Jag söker främst trädgård och inrednings saker. Men även balkonglådor, konsoller etc.
Tacksam för alla tips.



Hej Botanic
Är bosatt i norra Thailand. Har dåligt med exporterfarenhet men har många idéer och tanken har gnagt länge. Finns gott om lokala tillverkare av allt från billiga till exlusiva utemöbler här i norra Thailand, Bamboo/Teak/Rotting etc. Bl.a. ett antal parasollfabriker som jag tror borde fungera i Sverige. Hör gärna av Er om intresse finns för vidare efterforskning.
Mvh/[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 15

2005-06-19, kl 12:42

username

Clas
Saglind

Inlägg: 7

Hej
Har ingen vetskap om vart plastpåsarna tillverkas.. troligtvis Kina dock. En sak jag dock vet är hur hutlöst mycket plastpåsar som används här i Thailand dagligen. Prisbilden borde torde vara god. Kan kolla upp saken utförligare om intresse finns.
Mvh/[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 14 av 15

2005-06-19, kl 12:59

username

Clas
Saglind

Inlägg: 7

Citat:

Ursprungligen postat av:

hej vart vänder man sig om man vill köpa restpartier?
jag funderar på att importera från kina, men vart kan man vända sig för att få hjälp på vägen?



Hej
BKK är en bra plats för ovan. Bl.a. gällande kläder.
Vad letar du efter?
Mvh/[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 15 av 15

2006-09-01, kl 19:37

username

Maguy
Boulos

Inlägg: 13

hej
jag ska syssla med bilverkstad som ska inkludera däckfirma och bilförsäljning, jag va och tittade på en lokal men fastighetsägaren krävde en kalkyl av mig jag behöver ha hjälp med att göra en kalkyl jag undrar om ngn kan eller vet någon sida man kan vända sig till för att få hjälp med detta.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Sida 2 av 2

1 2