Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Tips & råd sökes

Inlägg 251 av 285

2006-02-05, kl 11:35

username

Olof
Olof

Inlägg: 5

Hej kan man använda 300-kronorsregeln för t.e.x födelsedagspresenter till ens underleverantörer eller gäller det bara för julklappar? eller är det 300kr per år?

Mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 252 av 285

2006-02-05, kl 13:40

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 11

Distansutbildningsföretag bortskänkes mot att du anställer givaren och förser företaget med ytterligare tre kompetenser. Den ene bör ha god utbildning i hälsofrågor och erfarenhet av vegetarisk kost, den andre bör ha goda datakunskaper, för framställning av hemsidor och material till marknadsföring. Den tredje ska vara en bra försäljare och marknadsförare. Alla bör ha intresse av en hållbar livsstil.

Etisk handel, hälsa och hållbar livsstil ligger i tiden och företaget har stor potential med rätt och tillräcklig kompetens och nödvändig ekonomi.

Läs mer på www.azur-newlife.com Om du känner att det är något för dig - skicka ett mejl och berätta varför.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 253 av 285

2006-02-05, kl 20:44

username

Henrik
Bolin

Inlägg: 7

Hej.
Jag har funderat länge på detta att skaffa en egen verksamhet vid sidan av mitt ordinarie arbete. Lite funderingar kring detta:

Antar att man ska ha FA skatt då jag har ett "riktigt" jobb?

Måste man registrera sig hos patentverket?

Betaler man egenavgift varje månad, eller slipper man det när ens ordinarie arbetsgivare betalar arbg.avgift?

det hela handlar om att sälja saker, måste man ha kvitto på dt man säljer även om det är via E-bay eller tradera (endast nya saker)?

redovisar man fraktkostnader, dom betalas ju av köparen?

avskrivningar är ett populärt uttryck, men vad menas med det?

Mer kan jag inte komma på för tillfället, men frågar man inte får man inget veta.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 254 av 285

2006-02-06, kl 10:31

username

Annelie
Larsson

Inlägg: 1

Nostalgiprylar?

Hejsan,

Jag söker grossister i Sverige eller utlandet som säljer "Nostalgi-prylar" som tex "50- och 60-tals-prylar", coca-cola reklam, "raggar-prylar" m.m. m.m.



Någon som kan tipsa mig om vart jag kan finna detta?

Hoppas på svar.

Tack på förhand

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 255 av 285

2006-02-09, kl 00:00

username

Fredrik
Johansson

Inlägg: 26

Tjena! I början av jan. köpte jag in varor för 25000ink moms, jag bokförde som vanligt inköpvaror +moms.
Nu har ja haft inbrott =( och blivit av med varorna, försäkringen gällde inte då jag inte hunnit installera larmet....Hur bokför jag nu?? Måste jag betala tillbaka momsen?? Mvh.Fredrik

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 256 av 285

2006-02-10, kl 10:41

username

Mathias
Olsson

Inlägg: 122

Är du en driven entreprenör som kan det här med att sälja mot butiker? Då kanske detta är något för just dig.

PheroSales sysslar med många saker med dessutom också med försäljning av högkvalitativa urverk. Priserna är höga, men uren är också för kunder som värderar kvaliteten och inte priset i första hand.

Nu söker jag en driven entreprenör, eller flera, som kan sälja dessa klockor till butiker runt om i Sverige.

Ifall du känner att detta är något för just dig skriv då till [email protected]. Jag tar allt via mail i första steget så det inte blir överväldigande samtal:). Ett sätt för mig att sollra i lugn och ro:).

Viktigt att nämna är också att kommisionen delas 50/50 på vinsten. Så detta ger dig som säljare en god förmåga att sälja till ett högre eller lägre pris. Allt efter vad du tror dig klara av.

På varje klocka finns det en defekts garanti på 1 år som ges på grund av de problem som kan uppstå i och med leverans eller annat otrevligt. Viktigt att påpeka är ju att garantin dock har speciella regler. Dessa regler fås när återförsäljar avtal skrivs.

Välkommen till klubben
Mathias Olsson
PheroSales

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 257 av 285

2006-02-11, kl 22:55

username

Mikael
Magnusson

Inlägg: 13

ALLA SNACKAR OM ATT HA ETT KONTO PÅ CAYMEND ISLANDS, HUR FIXAR MAN DET??

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 258 av 285

2006-02-12, kl 10:22

username

Mathias
Olsson

Inlägg: 122

Jag har en galen idé som jag vill testa. Jag söker en lika galen entreprenör som har gjort lite galna affärstransaktioner innan.

Orädd är nyckelordet, men också kunnig.

Släng iväg ett mail till [email protected] så tar vi oss vidare där ifrån.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 259 av 285

2006-02-12, kl 22:57

username

Carl
Stridsberg

Inlägg: 17

Med länk till hemsida, logo och företagsinformation.
Se http://www.sverigesurfen.com

Vi förmedlar upplevelser som ger minnen för livet!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 260 av 285

2006-02-13, kl 17:46

username

Sandra
Niklasson

Inlägg: 2

Har köpt en kamera som kommer att användas för produktfotografering i företaget. Kostanden uppgick till ca 10.000 kr inkl. moms. Hur bokförs detta korrekt?

Antar att vi börjar med att bokföra inköpet som, "inventarier och verktyg" och drar av momsen?

Hur bokför man sedan avdraget, och hur mycket får dras av?

Mvh
Sannis

Inläggets betyg
Svara Svara med citat