Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

Riskkapitalist sökes

Inlägg 31 av 45

2011-09-08, kl 18:30

hockey

hockey

Inlägg: 59

Citat:

Ursprungligen postat av: roxxie

Vad heter bolaget som står bakom sidan?



Skickar dig ett PM med bolaget som äger webbplatsen.

Djurgården Hockey

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 32 av 45

2011-09-08, kl 18:31

roxxie

roxxie

Inlägg: 58

Ok. har du statistiken på denna websidan?

Då kan det ju bli välddigt annorlunda =)

//E. Jörnbring

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 33 av 45

2011-09-08, kl 18:32

hockey

hockey

Inlägg: 59

Citat:

Ursprungligen postat av: roxxie

Ok. har du statistiken på denna websidan?



35.000-40.000 besök/veckan.

Djurgården Hockey

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 34 av 45

2011-09-08, kl 18:37

roxxie

roxxie

Inlägg: 58

tja vet inte vad man ska säga om bolaget bakom sidan mer än att. om dom har denna sida som mer eller mindre passivt inbringar dessa summor du pratar om skulle vilja sälja den när deras bolag gick 31.000kr minus förra räkneskapsåret.
vist. dom får in ett par mille nu. men minskar ju sin egen omsättning med motsvarande summa som du skriver att sidan omsätter.

//E. Jörnbring

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 35 av 45

2011-09-08, kl 18:41

roxxie

roxxie

Inlägg: 58

dock har jag fastnat lite i den här tråden :p internet är en fanstastisk sak och det finns enorma möjligheter att tjäna pengar på de.

PMa gärna om vad den andra sidan är som du har tråd om. och om du har. uppgifterna på vad denna sidan faktiskt genererar. inte bara vad någon sagt att den kan generera.
Jag kan sälja grisknorrar på torget för 12.000kr/dag men sanolikheten är inte så stor att jag gör de =)

//E. Jörnbring

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 36 av 45

2011-09-08, kl 18:46

hockey

hockey

Inlägg: 59

Citat:

Ursprungligen postat av: roxxie

dock har jag fastnat lite i den här tråden :p internet är en fanstastisk sak och det finns enorma möjligheter att tjäna pengar på de.



Det är så. Mer och mer kommer på internet och jag vill gärna arbeta inom branschen för webb och driva community.

Ser man på Lunarstorm, det såldes för närmare 100 miljoner och där var det investerare som gick in. Inte allt för längesen köptes det upp igen av nyheter24 gruppen.

Citat:

Ursprungligen postat av: roxxie

PMa gärna om vad den andra sidan är som du har tråd om. och om du har. uppgifterna på vad denna sidan faktiskt genererar. inte bara vad någon sagt att den kan generera.



Statistik för den andra sidan var den som du kastade upp. Personen som idag äger sidan köpte den för 17.000 exkl. moms och vill idag ha 150.000 exkl. moms för den eftersom han fått in annonsörer på webbplatsen.

Men jag sänder dig PM om namnet på webbplatsen.

Djurgården Hockey

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 37 av 45

2011-09-13, kl 13:44

hockey

hockey

Inlägg: 59

För er som kan vara intresserade eller väntar på mer information så kommer det här.

Ett utdrag ur min konversation med ägaren för vuxensidan som jag vill investera i:

Det vi pratar om är 2-3 miljoner exkl moms. Säljer siten som bolag, allt ingår utom bolaget. Jag säljer endast till rätt köpare och är inte intresserad av att diskutera vidare utan att veta att finanserna alt. lånelöfte finns. Därefter vill jag bilda mig en uppfattning om köparen känns rätt.

&

Vinsten ligger på cirka 60.000, låg tidigare runt 90.000 men då var shopen medräknad. Jag sålde vuxenleksaker och hade den länkad till min sida & jag hade ett eget lager och skickade.

Det som inte heller är inräknat är försäljning av bannerplats som tidigare låg på 16-18.000 per månad. Inget som vi jobbat aktivt med på ett tag.

Det jag vill veta av dig är vad du (och ev. medfinansiär) har för bakgrund, vad du/ni har för erfarenhet av att driva projekt av denna typen och vad du/ni har för generell plan.

Jag vill även ha ditt/era personnummer och även org.nr på bolaget som isåfall skulle köpa för att kunna göra en ekonomisk koll.

Djurgården Hockey

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 38 av 45

2011-09-21, kl 00:09

Shining

Shining

Inlägg: 1

Jag har en högpotentiell sida som jag av hälsoskäl måste sälja av. Det är en offertförmedlingssida som efter 5 månaders optimering ligger topp 10 på 3 attraktiva sökord och genererar både offertförfrågningar samt förfrågningar om medlemskap från företag. www.arkitektofferter.se

Pris: Bud

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 39 av 45

2011-11-20, kl 14:27

roxxie

roxxie

Inlägg: 58

tänkte bara kika in o se hur det gått för dig. =)

Ser man till utdraget så är ju priset rimmligt.

pris på ett bolag brukar vara ca: senaste 3 årsvinsterna+ev lager. vilket då blir ca:2,1mille.

kommit någon vart?

//E. Jörnbring

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 40 av 45

2011-11-20, kl 14:33

hockey

hockey

Inlägg: 59

Det går bra.

Jag fick en investering av en utomstående person. Vi gav 3,2 miljoner för sidan och den omsätter varje månad nu 110.000 kronor. Vi är två kompisar som jobbar heltid med sidan.

Djurgården Hockey

Inläggets betyg
Svara Svara med citat